
Въпреки че технологиите с изкуствен интелект не могат да заменят страхотните автори на съдържание, тяхната скорост и рентабилност са предизвикателство за копирайтинга и маркетинга на съдържание, особено за малки фирми.
От Google Assistant, който отговаря на нашите устни запитвания, до Alexa, която предлага неща въз основа на историята на нашия браузър, изкуственият интелект е поел практически всеки аспект на комуникацията. AI проникна в живота ни по начини, които вече не осъзнаваме, и секторът за създаване на съдържание не е изключение.
AI напредва с главоломно темпо, като оценките предвиждат световна пазарна стойност от над 190 милиарда долара до 2025 г.
Стана изключително важно да се разбере как AI влияе върху маркетинга на съдържание и ще продължи да влияе върху копирайтинга и други тенденции в дигиталния маркетинг.
В резултат на това избрахме да обсъдим как инструментите за писане с изкуствен интелект (AI) могат да помогнат на предприемачите, как те променят сцената на писане на съдържание и как ще се формира съдържанието в бъдеще.
Какви са предимствата на AI помощниците за писане за предприемачи и създатели на съдържание?
Несъмнено сте чували за помощен AI софтуер и инструменти за писане. Тези програми генерират материали въз основа на набор от критерии. Казано по друг начин, тези AI инструменти за писане са предназначени да улеснят процеса на създаване на съдържание за определени индустрии и теми (2, 3).
AI инструментите за писане помагат на търговците да подобрят качеството на тяхното съдържание, като предоставят идеи, препоръки, примери и поддръжка за редактиране. Те могат също да помогнат при създаването на статия в блог за дадена тема за броени секунди, като използват само няколко ключови думи.
Бизнесът може да използва инструменти за писане с изкуствен интелект, за да разработи идеи за съдържание за книга, сценарий или дори материали по поръчка въз основа на техните изисквания. Помощните средства за писане с AI са способни да произвеждат емоции в допълнение към думите. Това означава, че независимо дали искате да накарате хората да плачат или да се смеят, тези роботи също могат да го направят.
Като цяло AI софтуерът за копирайтинг помага на фирмите да създават по-добро съдържание с по-малко усилия. В резултат на това те се превърнаха в предпочитана опция за много индустрии, които искат да създават съдържание в мащаб.
AI писателите като асистент и софтуер с вграден AI писател са двата основни типа инструменти за писане с AI. Маркетолозите ще ви спестят пари и време, независимо по кой път поемат (4).
За повтарящи се работни места повечето фирми са започнали да използват AI решения, което им позволява да използват по-добре времето на работниците си.
Повечето фирми вече са започнали да планират за 2023 г. и намирането на алтернативи на традиционните комуникации е от решаващо значение. В резултат на това системите с изкуствен интелект (AI) за повтарящи се дейности са много търсени.
Услугата помага на фирмите да намерят иновативни методи за извършване на рутинна работа. В резултат на това за авторите на съдържание е от решаващо значение да разбират технологията и да я използват ефективно в работата. В крайна сметка, ако искате да бъдете актуални в днешния свят, ще трябва да сте в крак с това развитие.
Но как функционират асистентите за писане, подпомагани от AI?
Днешното съдържание е нещо повече от информация или публикация в социалните мрежи. То се превърна в решаващ компонент в изграждането или укрепването на историята на марката на компанията. Не е достатъчно да сте отличен с вашия, за да достигнете и привлечете целева аудитория.
В резултат на това все повече фирми се обръщат към AI като маркетингов инструмент. Според анализ на HubSpot (5), 70% от пазарите инвестират активно в маркетинг на съдържание, а поне 78% от компаниите имат персонал от един до трима експерти по съдържание.
За компаниите става все по-трудно да се справят с търсенето на повече информация. И тук се намесва изкуственият интелект. Инструментите за писане с AI помагат при създаването на публикации в социалните медии, блогове и дори маркетингово копи, както и намаляване на натоварването от целите на съдържанието.
Алгоритмите на тези технологии претърсват милиони ресурси от различни източници, за да осигурят завладяващо съдържание. Тъй като повечето компании на ранен етап и малки предприятия нямат много персонал или финансови средства, за да наемат професионални писатели на съдържание, те могат да се възползват повече от тези инструменти.
Според друго проучване, проведено от Semrush, повече от 12% от респондентите използват технология за писане с AI, за да създават своите статии (6). Предвиждаме, че до 2022 г. тези цифри ще се повишат, тъй като все повече организации откриват стойността на платформи като ai-writer, jarvis.ai, instarel.ai и contentbot.ai, за да им помогнат с техните изисквания за съдържание.
В крайна сметка авторите на AI може да не са в състояние да заменят напълно хората, но със сигурност могат да напишат висококачествени статии, подходящи за публикуване в блог или уебсайт.
Въпреки че AI асистентите могат да помогнат с определени задачи за писане на съдържание, те не са пълен заместител на човека. Докато AI инструментите за копирайтинг могат да ви помогнат с вашия маркетинг, те няма да могат напълно да заменят човешко създаване на съдържание.
Те са лесни за научаване и използване и най-доброто от всичко, те създават естествен, привличащ вниманието език, който отговаря на вашите изисквания за съдържание. Тези инструменти могат да бъдат изключително полезни, ако имате отчаяна нужда от добро съдържание поради нарастващото търсене.
В днешно време на пазара има много решения за автоматизиране на съдържанието и AI продукти за автоматизация на съдържание. „Почти всяко изискване за маркетинг на съдържанието е изпълнено, от реклами и инструменти до блогове, имейли и текстове за събития.“
Не е ли готино? Въпреки че вярваме, че все още има място за растеж (което е причината ИИ няма да може да замени човешките автори скоро! ), това изобщо не е ужасно, особено ако се борите да измисляте нов материал редовно.
Може да е неприятно да се взирате в мигащ курсор или да се отклоните, когато пишете есе. В такъв сценарий тези инструменти за писане може да са най-близкият ви приятел от самото начало, когато става въпрос за изработване на ръкопис (7, 8).
Предимства на AI инструментите за писане на съдържание
Спестяване на време: Инструментите за писане с AI могат да произвеждат статии с по-бърза скорост от типичния писател. Малките фирми могат да използват спестеното време, за да се съсредоточат върху други елементи на развитие, като промоция и маркетинг.
Подобрена възвръщаемост на инвестициите: Инструментите за писане с AI имат по-висока възвръщаемост на инвестициите, тъй като могат автоматично да се персонализират към множество платформи и да създават последователно съдържание.
Конкурентно предимство: Последователното съдържание е от решаващо значение за маркетинга на марката, а инструментите за писане с AI са един подход за постигане на това.
Увеличени продажби: Клиентите са по-склонни да купуват от компании, с които са запознати и на които имат доверие. Социалните медии и блоговете са един от методите за постигане на това познаване. И AI инструментите за писане могат да ви помогнат да постигнете целите си.
Уместността на маркетинга на съдържанието за ангажиране на клиентите вече е добре призната от повечето фирми. Въпреки факта, че тези инструменти за писане с AI все още се нуждаят от опитни автори на съдържание, те изглежда са хитър начин да увеличите усилията си за популяризиране.
Други начини, по които изкуственият интелект променя съдържанието
Когато комбинираме маркетинга с иновациите, ние отваряме свят от нови възможности. AI несъмнено ще играе ключова роля в създаването на съдържание в близко бъдеще. Следва списък с начини, по които AI може да промени пейзажа на дигиталния маркетинг.
Подобрена точност на резултатите от търсенето
В момента търсачките ни предоставят фантастично изживяване по отношение на намирането на това, което търсим. Нашите лаптопи и смартфони предоставят списък с подходящи резултати от търсенето само с няколко докосвания.
Вярваме, че AI има много обещания да ни предостави подходящи резултати от търсене въз основа на алгоритми, разработени след задълбочено проучване. Маркетолозите ще го намерят за много удобно, тъй като AI ще им позволи да насочват онлайн трафик към целевите им уеб сайтове.
Помощ със съдържание
Друга област, в която AI може да помогне на търговците, е в областта на отправянето на препоръки за неща, които клиентите избират, когато купуват онлайн. Например, ако въведете име или фраза за продукт, който искате да закупите, AI може да предложи свързани стоки, които биха ви примамили да го купите.
Вътрешен маркетинг
Изкуственият интелект се очертава като една от най-ефективните достъпни техники за A/B тестване. Маркетолозите ще могат да издигнат оптимизацията в реално време на следващото ниво, тъй като технологията на AI се подобрява.
Имейл маркетинг
Със сложни възможности като хипер персонализация, уникални теми и усъвършенствано сегментиране на имейли въз основа на предишен комуникационен поток, AI може да донесе революционна трансформация в имейл маркетинга. Казано по друг начин, AI ще направи имейл маркетинга по-ефективен и интуитивен, позволявайки на търговците да фокусират усилията си на правилните места в точното време.
Чатботове, които са интерактивни
Това би било особено важно за фирмите за електронна търговия, тъй като те трябва да отговарят на всички въпроси, които хората могат да имат. По-голямата част от тези запитвания се отнасят за сделки, отстъпки, цени, цветове, модели, наличност, изпълнение на поръчки и време за доставка, наред с други неща.
Чатботите наскоро станаха известни като един от най-популярните аспекти на онлайн пазарите и търговците на дребно.
Освен това чатботовете успяват да задържат клиенти в онлайн бизнеса за продължителни периоди от време, повишавайки вероятността от увеличени покупки.
Ще замени ли изкуственият интелект (AI) писателите на съдържание? Не
Въпреки че изкуственият интелект е в заглавията през последните години, авторите на съдържание няма да напуснат скоро.
Тъй като все още има много неща, които ИИ не може да направи, поне не сега, ИИ няма да може да замени авторите. Например, въпреки че AI може да улесни нещата за авторите, той не може да генерира наистина уникално съдържание.
Може би сте чували ужасни прогнози за това как AI и компютрите в крайна сметка ще заменят повечето човешки професии; просто не може да се конкурира с хората, когато става въпрос за създаване на творчески материал.
Ето някои важни човешки способности, които ни дават предимство пред AI:
Креативност
AI превъзхожда в пресяването на огромни количества данни и преформатирането им в писмен материал. Все още липсва нещо, въпреки факта, че предлага данни в ясна и граматически точна формулировка. И в момента няма начин да се кодира истинска креативност в компютър. В обобщение, в сравнение с AI, човешкият мозък е на светлинни години напред.
Вариация
Въпреки че AI измина дълъг път в имитирането на начина, по който общуваме, той все още е далеч от имитирането на естествената ни реч.
Опитваме се да избягваме да използваме едни и същи думи, фрази, модели на изречения или дължини отново и отново. Трябва да променим нещата, за да пишем добре. Писането, написано от AI, от друга страна, има роботизирано качество. Въпреки това наблюдаваме значителен напредък в тази област.
Опит
Независимо колко данни обработва AI, той никога няма да може да съответства на стойността на действителния опит. Съдържанието, създадено от AI, изглежда плитко, защото му липсва опит, от който да се черпи.
Съпричастност
Въпреки че ИИ може да изпълнява много неща, той не може да усети емоции или да се постави на нашето място, за да разбере проблемите ни. В резултат на това AI няма да може да замени нито един сектор или професия, които изискват човешко докосване и съпричастност.
Страст
Често можете да усетите духа на писателя чрез всяка дума и фраза, докато четете статия, поезия или книга. По-голямата част от писателите харесват и са ентусиазирани от това, което правят за дадена работа, което се вижда в писмения материал.
Няма лесен метод за установяване на такава степен на страст, преданост и чувство, която ни позволява да се свързваме толкова дълбоко чрез индиректни начини, без значение колко интелигентен е програмиран AI.
Преценка
Въпреки че AI може да взема решения въз основа на различни фактори, това не е същото като да се научиш да преценяваш. Човешките копирайтъри, от друга страна, зависят от информацията, извлечена от различни преживявания, идеали и интуиции, за да създадат идеи, които ще се свържат с хората.
Няколко автори обичат да се движат по течението и да вземат решения, докато пишат. Въпреки това, AI все още не е напреднал до точката, в която е адаптивен и интуитивен. Тъй като е ограничен до определен набор от теми, които трябва да се следват, често създава цикъл и повтаря информацията, вместо да сменя скоростите към сравнима тема.
Заключителни бележки
Въпреки недостатъците му, не можем да пренебрегнем достойнствата на AI и как той ще играе все по-важна роля за копирайтърите, търговците и хората като цяло в близко бъдеще (16).
Има много начини, по които AI инструментът може да помогне на авторите на съдържание, включително:
Това ще бъде особено полезно за автори, които са заседнали или са изправени пред блок, за да стартират идея.
- Създаване на груби скици
- Намаляване на времето, необходимо за създаване на съдържание, почти наполовина.
Въпреки че в бъдеще ще продължат да са необходими квалифицирани, брилянтни автори, AI може да им служи като гъвкав помощник, който да им помогне да ускорят творческия си процес.