
Само вашият уебсайт може да направи онлайн магазин ви успешен. Ако се сблъскат с ужасен дизайн и болезнено бавни скорости на зареждане, посетителите ви ще си тръгнат, преди да имате шанс да извлечете полза. Според проучване на Станфордския университет, 75% от интернет потребителите ще оценят автентичността на компанията единствено въз основа на дизайна на нейния уебсайт. Когато вашият уебсайт достигне 4 секунди за зареждане, според инфографика на Kissmetrics, вие вече сте загубили 25% от потенциалните си читатели. Това е тревожна статистика, тъй като първоначално много фирми за електронна търговия не инвестират достатъчно време и пари в разработването на уебсайтовете си, за да преодолеят тази бариера.
„На уебсайт за електронна търговия графиките и изображенията с интензивно използване на данни отнемат значително повече време за зареждане, отколкото чиста, красиво проектирана страница с по-малко визуални елементи“, казва Лундин. „Целта тук не е да се отървете от снимки и други визуални аспекти от дизайна на вашия сайт за електронна търговия. Урокът от приказката е да използвате интелигентно компонентите на дизайна, за да получите максимален ефект и по-бързи скорости на зареждане.“
Много изображения се използват в множество магазини за електронна търговия. Цветът, бялото пространство и текстът, използвани внимателно и по предназначение, могат да извървят дълъг път. С няколко специфични за марката дизайнерски елемента, имате уебсайт, който е лесен за навигация и разбиране „“, обяснява Лундин.
Също така не забравяйте да кажете на вашия уеб дизайнер, че по-краткото време за зареждане е приоритет. Използвайки безплатен инструмент като Pingdom, можете да оцените времето си за зареждане за типичен потребител по местоположение.
Настоящите клиенти могат да бъдат насочени чрез ремаркетинг реклама и имейл кампании
По-евтино е да се продава на съществуващи клиенти, отколкото да се намират нови. Ако искате бързо да развиете бизнеса си с електронна търговия, посветете част от маркетинговите си усилия, за да спечелите повторни продажби от настоящите си клиенти. Рекламите за ремаркетинг и имейл кампаниите са две страхотни стратегии за поддържане на връзка със стари клиенти.
„Рекламите на Google за ремаркетинг са насочени към тези, които вече са посетили вашия сайт. Това означава, че хората, които се сблъскват с тези реклами, е по-вероятно да отговорят на съобщението ви, тъй като са направили всичко възможно да намерят вашата организация“, обяснява Лундин. „Привличащ погледа рекламен дизайн, който е внедрен във вашата визуална идентичност, ще помогне на клиентите да запомнят вашата фирма.“ Потребителите ще се тълпят на вашия сайт, за да се възползват от красив дизайн, съчетан с фантастично добра оферта.“
Можете също да стартирате имейл кампания към предишни клиенти. Имейлът е чудесен инструмент за достигане до клиенти, особено разбиращи клиенти, които използват смартфони, които се чувстват комфортно да правят покупки онлайн.
„Така че, оставете гордостта си настрана и им кажете колко много ви липсват и колко много искате да ги видите отново.“ „Споделянето на вашия материал в добре проектиран имейл шаблон може да стимулира още повече интереса на хората“, препоръчва Лундин.
Уверете се, че вашият магазин за електронна търговия работи добре на мобилни устройства.
Общественото възприятие за интернет се промени. Броят на хората, които използват компютри за достъп до интернет, непрекъснато намалява с течение на времето, докато броят на хората, които използват мобилни устройства, нарасна до небесата. Мобилните устройства надминаха настолните компютри като най-използваното средство за достъп до интернет към ноември 2016 г., особено сред по-младите хора.
„Уверете се, че вашият сайт за електронна търговия е удобен за мобилни устройства, преди да го стартирате. В противен случай той ще бъде остарял и ще загубите клиенти. Дизайнът на вашия сайт за електронна търговия трябва да е удобен за мобилни устройства. Това означава, че трябва да бъде проектиран така, че да отговаря на размера и формата на всеки екран, на който се използва. Не само, че най-добрите отзивчиви уебсайтове са гъвкави към различни размери на екрана, но също така са ясни и лесни за използване. „Уверете се, че имате креативен експертен дизайнер, който да помогне на вашата организация за електронна търговия при внедряването на адаптивния дизайн на уебсайт “, казва Лундин.
Използвайте максимално възможностите на целевата страница.
Ще трябва да използвате “landing page” или целевата страница, ако сте сериозни за развитието на вашия бизнес за електронна търговия. Целевата страница е уеб страница, която е посветена само на рекламирането на един продукт или услуга. За разлика от нормалната начална страница на уебсайта, всеки артикул е фокусиран върху един призив за действие, с цел да превърне посещение в покупка.
„Направете отделна целева страница за всяка маркетингова оферта или продукт на вашия уебсайт. Можете дори да направите целеви страници за определени демографски групи. Хората, които търсят в интернет вашите продукти, ще бъдат изпратени до уебсайт, който е подходящ за техните специфични нужди и перспективи „, обяснява Лундин.
Когато създавате целеви страници за вашия уебсайт за електронна търговия, тя съветва „не забравяйте да предотвратите разсейването, създайте ясен призив за действие и улеснете посетителя да завърши този призив за действие с покупка“.
Възстановяването на изоставени пазарски колички може да ви помогне да увеличите доходите си.
„Във всеки сайт за електронна търговия пазарската количка е последната линия на защита между бъдещ клиент и транзакция.“ Изоставянето на пазарска количка е проблем, с който всички фирми за електронна търговия трябва да се справят. Според Лундин клиентите „зареждат количките си с неща – и след това изчезват“.
Изоставянето на количката може да бъде причинено от редица фактори, включително шок от цената на доставката, сложен процес на плащане и запазване на нещата в количката с цел закупуване по-късно. Страхотният дизайн, от друга страна, може да ви помогне да превърнете тези почти продажби в реални покупки. Според Лундин, трява да търсите следните проблеми в дизайна на пазарската си количка:
- Объркващо ли ви е?
- Прекомерен ли е броят на необходимите стъпки?
- Прекомерно ли е времето за зареждане?
- Лечението е неудобно или продължително?
„Включете голям брой хора в процеса на напускане. Съхранявайте текущ списък с всички притеснения, които имате, докато преминавате през лечението. Клиентите може да бъдат изключени дори от незначителни пречки. И тези ядове ще служат като еталон за бъдещи подобрения, добавя Лундин. „Препроектирайте потребителския интерфейс на вашата пазарска количка, за да премахнете точките на търкане, които сте забелязали.“ Важно е да запомните, че простотата надделява над сложността. Вместо мистерия, се предпочита прозрачността.“
Клиентите ще бъдат доволни, ако не им се налага да полагат толкова усилия, колкото преди. Също така ще им хареса да видят къде се намират в процеса на плащане и колко работа им предстои. Интелигентният дизайн подобрява потребителското изживяване, което води до повече „почти готови“ клиенти, които се превръщат в дългосрочни клиенти. В резултат на това ще можете бързо да развиете бизнеса си с електронна търговия.
Предоставете социално доказателство, за да помогнете на клиентите да Ви се доверят.
„Хората са социални животни. Всички искаме да бъдем част от нещо по-голямо от нас самите. Да видим, че други хора имат подобна перспектива, ни вдъхновява да направим същото.“ Когато проектирате уебсайта си за електронна търговия, включете място за отзиви и обратна връзка от клиенти „, предлага Лундин.
Препоръките и рецензиите показват, че други са направили същия избор като вас и са доволни от него, давайки на потенциалните клиенти увереността да предприемат крачка. Лундин предлага да вземете предвид следните съображения за дизайн, когато внедрявате рецензии на вашия сайт:
Препоръките трябва да бъдат показани на видно място. Те не трябва да са толкова големи, че да засенчат призива ви за действие, но трябва да са лесни за намиране.
Предоставете снимка на цитирания клиент, когато е възможно (след като получите неговото разрешение!). Виждането на лицето на човек до цитат насърчава другите да се свържат с тях и да ги видят като истински хора, което изгражда доверие.
Изберете шрифт за препоръки, който е лесен за четене. Забавно е да бъдете подробни, но четливостта е на първо място.
Друг добър начин да покажете социално доказателство е да включите раздел „бестселъри“. Лундин отбелязва, че „не всеки, който посещава вашия сайт, разбира точно какво търси.“ „Ако вашата компания има голям избор от продукти, това може да е плашещо, особено за потребител за първи път.“ Когато посетител дойде на вашия сайт, той трябва да бъде насочен към най-популярните продукти.
Разделът за бестселъри на вашия уебсайт трябва да бъде лесен за намиране и навигация, както и визуално приятен.
Така че, не пестете от дизайна, когато става въпрос за създаване на забавен и полезен уебсайт. Консултирайте се с вашия уеб дизайнер и графичен дизайнер, за да разберете как да приложите тези стратегии най-ефективно за вашия бизнес. След това се отпуснете и изчакайте поръчките!