
Маркетингът е бързо развиваща се индустрия. Ако не подобрявате талантите си, вероятно изоставате.
Една от най-важните области, в които търговците трябва да се подобрят днес и в бъдеще, е дигиталния маркетинг. Кои са най-критичните умения, върху които трябва да работите тази година, като се има предвид, че дигиталната стратегия, анализите и търсенето са водещите дигитални тенденции за 2022 г.?
Ето нашите седем препоръки как да останете напред в играта.
1. Дигитален маркетингов подход
В дигиталната икономика успешният маркетинг започва със стабилен план. Стратегическият план се превърна в съществер елемент от маркетинга, тъй като навиците на потребителите се променят и броят на съобщенията и опциите за канали расте.
Проактивността с вашия онлайн маркетинг трябва да бъде основен фокус, от познаване на вашите клиенти и техния път чрез дигитални платформи до използване на данни и свързване на вашите маркетингови дейности с бизнес цели.
2. Анализ и данни
Според Gartner данните ще станат критични за предоставянето на стойност на компанията до 2023 г. Разбирането как успешно да се придобиват, използват и управляват данни ще бъде важно за търговците.
Ще трябва да знаете кои данни са най-ценни за вашия бизнес и как да използвате тяхната сила и прозрения, за да постигнете целите си – и да се ангажирате с вашите потребители.
3. Оптимизация за търсачки
С непрекъснато променящите се алгоритми на Google и нарастването на гласовото търсене е време да освежите уменията си за маркетинг в търсене.
Получаването на добра представа за търсенето може да ви помогне да разберете как клиентите търсят подробности за продуктите и услугите, които предоставяте. Ще привлечете повече подходящи посетители към сайта си и ще подобрите реализациите, ако знаете как да изградите и управлявате ефективен маркетингов план за търсене.
4. Маркетинг чрез имейл
Имейлът все още е един от най-ефективните методи за комуникация и свързване на вашите потребители. Всъщност до 2020 г. повече от 80% от търговците ще видят нарастване на взаимодействието по имейл. Не е изненада, тъй като имейлът може да бъде силно фокусирана и персонализирана среда за комуникация, когато са налице необходимите умения и технологии.
Имейлът ще се превърне в най-мощното ви маркетингово оръжие, ако разработите стратегия, разширите списъците си и я оптимизирате
5. MarTech
Предимствата на онлайн маркетинга са почти неограничени. Тя ви позволява да разберете по-добре своите клиенти и потенциални клиенти, както и да постигнете повече, по-бързо и да бъдете по-информирани в маркетинговите си усилия.
С над 8000 маркетингови технологични продукта на пазара днес, изборът на правилната опция не е толкова лесен, колкото беше преди. Освен това технологията е неефективна сама по себе си. Трябва да проучите кое решение осигурява най-голяма стойност за марката, как се интегрира с други системи и как да го използвате, за да получите оптимални резултати.
6. Оптимизация
Очакванията на клиентите за скорост, яснота и избор никога не са били по-големи и много клиенти са нетърпеливи да се движат за по-добро, по-бързо и по-безпроблемно изживяване.
Тук уменията за оптимизация са от решаващо значение. Познаването как да тествате, измервате и оптимизирате съобщенията си в различни канали може да ви помогне да разберете по-добре клиентите си, да подобрите ефективността, да извлечете нещо от рекламния си бюджет и може би да увеличите печалбата.
7. Поверителност и съответствие
Епидемията със сигурност подобри разбирането на обществеността за поверителността и защитата на данните, благодарение на паролите и сигналите за случаи. Според доклада за тенденциите на дигиталните потребители на Deloitte за 2021 г., 73 процента от тези, които смятат, че техните лични данни се използват от фирмите, се притесняват как се използват.
За да защитите своите потребители – и имиджа на вашата марка – като маркетингов инструмент в дигитализацията, трябва да сте в течение с най-новите разпоредби за поверителност и съответствие.