
МСП (малки до средни предприятия) са нетърпеливи за експанзия, но гладът пречи на способността на човек да мисли правилно. В стремежа си да продават и разширяват дейността си, предприемачите често бързат да стартират промоционална кампания, въпреки че не разбират откъде и как да започнат. Те несъзнателно извършват различни дигитални маркетингови грешки и не успяват да постигат желаните резултати. Ще разгледаме някои от по-честите.
Всъщност платформите за социални медии са много ефективни, защото ви позволяват да се включите в голям набор от потенциални клиенти, които могат да бъдат привлечени и превърнати в плащащи клиенти. Има различни маркетингови инициативи, които могат да ви помогнат да стигнете до там, но избягвайте тези чести клопки.
7-те най-често срещани грешки в дигиталния маркетинг
1. Първи стъпки без план
Маркетинговата стратегия в социалните медии е нещо повече от просто изпращане на няколко туита или качване на няколко снимки в Instagram всеки ден. Поставете ясно дефинирани цели, приведете проекта си в съответствие с тези цели, изберете подходящите платформи и задайте критерии за проследяване на маркетинговата ви ефективност в социалните медии. Потърсете професионалист, който да поддържа съобщението си последователно, да се свързва редовно с аудиторията си и да публикува с цел. Това е първата от редица чести маркетингови гафове в социалните медии, от които трябва да се пазите.
2. Неуспех да посочите ясно какво ви отличава от конкуренцията
Ако искате да рекламирате ефективно вашата компания, трябва да разберете какво ви отличава от други фирми, които предлагат същите или сравними артикули. Започнете с разработването на USP (Unique Selling Point), който можете да използвате, за да се позовавате на цялата си стратегия за дигитален маркетинг.
3. Несъобразяване с конкурентите
Въпреки че трябва да се концентрирате върху вашата компания, за да гарантирате, че тя се откроява от конкуренцията, не трябва да пренебрегвате конкуренцията изцяло. Оценяването на някои от най-важните ви съперници може да ви научи на много. Например, погледнете техните страници в социалните медии и какво правят тези, които са там, за да се продадат. Комбинирайте това с търсене в Google и след това направете ситуационен анализ както за вашата компания, така и за всяка ключова конкуренция. Ще откриете нови възможности за маркетинг в социалните медии, след като направите това.
4. Игнориране на публикации на фенове, въпроси и коментари в социалните мрежи
Кампанията в социалните медии понякога може да се провали не заради това, което сте направили, а заради това, което не сте направили. Целта на сайтовете за социални медии е да дадат възможност на хората да установят комуникация, а днешните клиенти изискват от компаниите да отговарят лично и по същество в реално време. Няма да получите никакво ангажиране, ако не използвате социалните медии, за да разпознавате взаимодействията, а просто да говорите за себе си.
Например, ако някой от вашите последователи отдели време да публикува коментар за някоя от вашите публикации (изразяване на мнение или задаване на въпрос), ваша отговорност е да отговорите. Вие им демонстрирате човешката част от вашата марка и че ви е грижа по този начин. В резултат на това хората ще се радват да купуват от вас или да водят бизнес с вас. Вашите последователи ще се почувстват забравени, ако игнорирате или избягвате ангажиментите в социалните медии и те постепенно ще обърнат по-малко внимание на публикациите ви. Липсата на участие може да има различни дългосрочни последици.
5. Прекомерен маркетинг
Това е една от най-разпространените грешки в дигиталния маркетинг. Невъзможно е да се продава на всички, защото не всеки е потенциален клиент.
Вашият продукт или услуга може да са привлекателни за по-широка аудитория. Когато става въпрос за реклама обаче, трябва да ограничите целевата си аудитория до определена, разпознаваема група. Само по този начин ще можете успешно да използвате социални медии и тактики за съобщения, за да се свържете с тях.
6. Липсва ви креативност
Не е достатъчно да предоставите полезен материал. Много компании се опитват да привлекат вниманието на потенциалната аудитория по какъвто и да е възможен начин. Всички те говорят по едно и също време, причинявайки шумови смущения в социалните медии.
Въпреки генерирането на полезен, образователен, забавен и подходящ материал, това затруднява прочуването на малка компания.
Става дума не само за това, което казвате, но и за това как го казвате. Тъй като бюджетът ви е ограничен, не можете да наемете професионален екипаж. Създаването на уникално съдържание, от друга страна, може да ви помогне да постигнете.
Инфографика, красиви банери, графики и други видове визуален материал са възможни. Вашите потребители трябва да разпознават вашия бизнес като този, който публикува висококачествено съдържание. Те ще продължат да ви подкрепят за повече, след като го направят.
7. Използване на неправилни показатели
Когато става въпрос за оценка на успеха на маркетинговите кампании в социалните медии, маркетолозите често правят грешки. Например, те използват броя на новите последователи, които са спечелили, като основен показател за успех. Те смятат, че броят на хората, които ги следват в социалните мрежи, е важен, както е важен и броят на хората, които гледат телевизия. Това е вид масова мъдрост, която може да доведе до катастрофа за вашия SMM. Няма значение дали имате десетки хиляди последователи в социалните мрежи; това няма да има значение за вашата марка. Ангажираността е по-важна от броя на последователите, които имате. Вашата марка принуждава ли хората да говорят за нея? Споменава ли се името на вашата фирма? Някой говори ли за това в Twitter? Говорят ли за вашето съдържание с приятелите си? Това са маркетинговите статистически данни в социалните медии, които имат смисъл.
Ако можете да предотвратите тези чести гафове в дигиталния маркетинг, почти сигурно е, че ще получите по-бързи резултати.