
Основната цел на уебсайта е да предаде съобщение до своите посетители и въпреки че текстът е най-ефективният начин за това, има много проблеми, които уеб дизайнерите могат да срещнат, ако не използват типографията внимателно.
Лошата типография може да е разликата между успешен уебсайт и този, който никой не бива посещаван, защото съдържанието е трудно за разбиране. Всички знаем колко кратък е обхватът на вниманието на типичния интернет потребител и колко нетърпелив е, когато се сблъскват със сайт, който отнема твърде много време за зареждане или е труден за разбиране. Имайки това предвид, е ясно да разберем колко важна може да бъде типографията, така че нека да разгледаме по-отблизо:
Необходимо ли е да имате фундаментално разбиране за типографията, преди да разработите уебсайт?
С една дума, да. Ако имате работа с уважаван бизнес за уеб дизайн, това не е толкова важно, тъй като те ще имат необходимия опит. От друга страна, ако го правите сами, със сигурност ще трябва да освежите основните неща:
Вижте тези 6 съвета за управление на времето, които ще ви помогнат да бъдете по-продуктивни.
Какво точно е типография?
Типографията е едновременно форма на изкуство и усъвършенстван метод за проектиране, който обхваща всичко, което е свързано с писмения език на екрана.
Каква роля играе типографията в мобилния дизайн?
Типографията може да подобри цялостното потребителско изживяване, докато сърфирате в уебсайт на мобилно устройство, като позволява на информацията ви да бъде по-ясно и лесно четена от потребителите и тъй като все повече и повече от нас използват мобилни устройства за достъп до интернет, това просто прави добър бизнес смисъл.
Следват някои от най-важните насоки за типография за дизайна на мобилни сайтове:
Използвайте ограничен брой шрифтове и поддържайте размера на шрифта еднакъв.
Използването на различни шрифтове може да изглежда лесен метод да направите сайта си по-интересен, но често само обърква и обърква посетителя. Един добре структуриран уебсайт трябва да използва не повече от три шрифта, а често срещаните шрифтове като Arial, Times New Roman и Calibri често са най-ефективни. Ако решите да използвате повече от един шрифт, важно е да разберете как те се допълват взаимно и да получите професионален съвет от опитен уеб дизайнер.
Размерът на шрифта има значително влияние върху надеждността на текста, а размерът на шрифта е право пропорционален на важността на съобщението, изразено в текста. Размерът на текста трябва да бъде еднакъв в целия материал, с изключение на използването на главни букви за показване на неотложност, ентусиазъм или дори гняв. Друг фактор, който трябва да вземете предвид при избора на размер на шрифта, е възрастта на вашата целева аудитория.
В ред или фраза ограничете количеството знаци до минимум.
Един ред с малък брой думи винаги има по-голямо въздействие от дълго изречение и експертите по уеб дизайн ще ви кажат, че наличието на около 60 знака на ред е от ключово значение за подобряване на четливостта и допустимостта на изречение на стандартна уеб страница, докато удобна за мобилни устройства страница трябва да поддържа броя на думите между 30 и 40.
7 начина да намалите степента на отпадане за 7 минути или по-малко
Опитайте се да поддържате височината на реда между думите на разумно ниво.
Височината на реда между текста трябва да бъде с 30% по-висока от височината на всеки знак, за да направи фразата лесна за четене и естетически привлекателна за потребителя.
Изберете шрифтове, които са лесни за разграничаване.
Избягвайте да използвате шрифтове, които затрудняват читателя да прави разлика между знаците в текста, тъй като някои шрифтове могат да бъдат объркващи, когато се използват заедно.
Сведете до минимум използването на главни букви.
Всеки експерт по уеб дизайн, който разбира от типография, ще ви каже, че главните букви трябва да се използват пестеливо на уеб страница. Когато се използват само главни букви, дадена фраза може на практика да стане неприемлива, следователно ги използвайте само за отделни думи или един ред, когато е необходимо.
Уверете се, че цветовият ви контраст е добър.
Използването на същия цвят за текст като фона може да бъде истинска пречка за читателя и да му отнеме много повече време, за да разбере съдържанието, отколкото ако цветовете са контрастирани правилно. Когато използвате малки части от текст на фона, съотношението на контраста трябва да бъде между 4:5:1, докато при използване на по-големи части от текст съотношението трябва да бъде около 3:1.
Имайте предвид, че някои хора са далтонисти.
Някои нюанси, като червено и зелено, могат да направят написаното трудно забележимо за тези с определени очни заболявания. Направете проучване, преди да напишете съдържанието си и да изберете цветове, или просто наемете професионална фирма за дизайн на сайт, която да го направи вместо вас.
Използвайте правилно подравняване на текста по всяко време.
Тъй като неправилното подравняване може да окаже значително влияние върху четливостта, подравняването на текста на уебсайта трябва да бъде внимателно избрано в съответствие с вида на представяния материал. Консултирайте се с професионален уеб дизайнер, ако не сте сигурни за някое от тези неща.
Никога не трябва да се използва мигащ текст.
Известно е, че мигащият текст предизвиква припадъци при определени потребители, следователно това може да има катастрофални последици за някои хора. Въпреки че може да изглежда примамливо и да привлече вниманието към вашето съобщение, последиците го правят неподходящо за използване.
В момента дизайнерите на сайтове обръщат повече внимание на типографията от всякога, тъй като удобният за мобилни устройства уеб дизайн никога не е бил по-критично или задължителен. Сега няма оправдание за грешки, когато има толкова много основни насоки, които да помогнат на начинаещите да усъвършенстват типографията си. Ако имате нужда от повече информация за това как да приложите типография или просто искате професионалист да се справи с това вместо вас, не се колебайте да се свържете с опитен и доверен бизнес за уеб дизайн сега.