
Терминът „модерен“ може да се използва в редица контексти. Възможно е динамичното съдържание да е модерна функция или отзивчивият дизайн показва, че собственикът на сайта е запознат с най-добрите практики за SEO. И ако работите в сфера, която разчита на авангардни технологии (като SaaS), почти вероятно ще искате да включите актуални компоненти на вашия уебсайт.
Според повечето хора уебсайт, който изглежда е създаден в края на 90-те/началото на 2000-те години, никога няма да предизвика емоции. Това е приложимо и ако даден уебсайт зарежда твърде дълго или е труден за навигация (което ви кара да отидете на конкурентен сайт вместо това).
Независимо дали се чудите дали вашият сайт трябва да бъде актуализиран, вие сте попаднали на правилното място.
Какъв ефект има дизайнът на уебсайт върху потребителското изживяване?
Потребителското изживяване (UX) е сериозно и не може да се подценява. Това се отнася до това колко лесно или просто е за посетителите да взаимодействат с вашия уебсайт. Ако харесват себе си, те ще останат по-дълго, като избират къде искате да отидат и ще участват в допълнителни дейности. Някои от ползите от наличието на силна UX стратегия са както следва:
Това предизвиква интереса им.
Това, което се случва на сайта, има голямо влияние върху цялостното изживяване на потребителя. Посетител решава да избере дали да остане на вашия уебсайт или не за по-малко от 0,05 секунди. В резултат на това първото впечатление е наистина важно и трябва да привлечете вниманието им!
От решаващо значение е да използвате висококачествени изображения, лесен за четене език и последователен дизайн. Безпорядъкът само ще намали изживяването на потребителя и ще го прогони.
Отвежда ги чак до края на страницата.
Един добър сайт ще знае как да примами посетителите да продължат да превъртат. Използването на бяло пространство, разделянето на съдържанието на по-малки части и интегрирането на визуална йерархия с банерни визуализации, шрифтове и поддържащи компоненти са популярни примери.
Подобрява производителността.
Функционалността на вашия уебсайт има значително влияние върху цялостното потребителско изживяване. Вашият уебсайт ще изглежда и ще работи по същия начин на всяко устройство, включително настолни компютри, лаптопи, таблети и смартфони с всякакъв размер, благодарение на отзивчивия уеб дизайн.
Това е знак за компетентност.
Остарелите и натрапчиви уебсайтове вече няма да са достатъчни. Страхотният дизайн на уебсайт може да представи вашата фирма като професионална и подредена, а също така може да ви помогне да изглеждате по-надеждни. Това показва, че знаете какво правите и че можете да представите бизнеса си по професионален и открит начин.
Насърчава хората да се доверяват един на друг.
Потребителите няма да се доверят на неактуален уебсайт в 94% от времето. В резултат на това, ако искате да впечатлите потребителите си, трябва редовно да актуализирате и подобрявате своя дизайн и съдържание.
20 тенденции в уеб дизайна за днес
Ето някои от елементите на страхотния дизайн на уебсайтове, заедно с примери, които да ви помогнат да създадете свой собствен невероятен модерен уебсайт.
1. Смела, но ограничена цветова палитра
Цветовите схеми и тяхното приложение са от решаващо значение в днешния уеб дизайн. Изграждането на сплотеност се подпомага от силна цветова палитра.
Компаниите, които използват както основни, така и вторични цветове, имат по-голяма гъвкавост, когато става въпрос за създаване на нови елементи за техния уебсайт, независимо дали става дума за начална страница, landing page, блогове или база данни с ресурси.
От друга страна, броят на цветовете, които използвате във вашия дизайн, е важен въпрос. Повечето съвременни дизайни на уебсайтове се ограничават до два — или най-много три — основни цвята в основните им компоненти на дизайна, тъй като твърде много цветове може да са объркващи.
Вземете например Apple и Amazon. Няма да има дъга от цветове; по-скоро ще бъдат използвани един основен цвят на акцента (бял или черен) и един цвят на фона (бял или черен) (съответно сребрист, жълт и син).
Тъй като модерният дизайн на уебсайтове използва няколко цветови комбинации, опростяването на цветовата схема на вашия сайт улеснява онлайн потребителите да се съсредоточат върху вашето съдържание. Уебсайтът на Snipcart, например, е проектиран в проста, но атрактивна тъмно сива, бяла и жълта цветова схема.
Бонус съвет: Ако текущите ви цветове се повтарят на страници с повече материал, помислете за експериментиране с други цветове и нюанси на настоящите ви цветове. Това ще осигури известно разнообразие на вашите дизайни, като същевременно ще запази вярност на вашата марка. Просто предоставете насоките за вашата марка на вашия дизайнерски екип, така че всички ваши маркетингови материали да са последователни.
2. Има значително количество бяло пространство.
Бялото пространство е привлекателно за окото и помага за поддържането на чист и лесен за навигация уебсайт. Но не позволявайте на псевдонима да ви заблуди. Не е необходимо тя да е бяла, за да бъде успешна.
Бялото пространство е количеството празно пространство, което действа като буфер между всички елементи на вашия уебсайт, като текст, странични ленти, полета и т.н. Необходимо е елементите да могат да дишат. Ако уебсайтът ви е твърде пренаселен, посетителите ще бъдат претоварени и няма да знаят къде да насочат вниманието си.
Използването на бяло пространство за проектиране на вашия уебсайт дава чист, лесен за разбиране и добре организиран външен вид. Тъй като уебсайтовете стават все по-минималистични, оставянето на място на страницата ви ще позволи на читателя ви да се движи по-лесно през страницата.
3. Изображения, които могат да се видят на мобилно устройство
Както със сигурност сте видели, добрият уебсайт трябва да може да улови интереса ви и да насочи погледа ви надолу по страницата.
Един от начините да направите това е да използвате висококачествени, ярки изображения. Вземете например началната страница на HelloFresh. Когато посетите уебсайта им за първи път, ще се срещнете с вълна от цветове и много снимки на вкусна прясна храна, които вдъхновяват клиентите да започнат да създават пресни ястия, подобни на представените.
Използването на визуално привлекателни снимки във вашия уебсайт може да подтикне хората да проучат повече.
4. Знамето на героя
Банерът на героя е първият визуален елемент, който срещате, когато посетите началната страница на уебсайт. На други уебсайтове можете да видите красиво изкуство, въртележка от изображения или видео, демонстриращо най-известната им технология.
Има няколко неща, които трябва да имате предвид, независимо от формата на вашия герой банер. Проверете дали е приятно за гледката. Използвайте цветовете и шрифта на вашата компания, които са лесни за разбиране. Уверете се, че уебсайтът изглежда добре на всяко устройство, независимо дали е 16-инчов MacBook Pro или смартфон, като използвате снимки с висока разделителна способност, които отговарят на всички размери на екрана. На всяка цена стоковите снимки трябва да се избягват. Включете призив за действие (CTA), за да насърчите посетителите да се ангажират с вашия сайт веднага.
5. Интуитивни призиви за действие
Когато става въпрос за призиви за действие, превръщането на посетителите в потенциални клиенти и реални клиенти е жизненоважна нужда на днешния дизайн на уебсайтове.
Ето защо: Уебсайтовете са създадени, за да ви свързват с хора, които се интересуват от вашата информация, продукти или услуги. Ще искате да поддържате връзка с тези хора, след като осъществите тази връзка.
Затворено съдържание, като абонаменти за имейл бюлетин, безплатни електронни книги или технически документи, безплатни формуляри за продукти, безплатни консултации или други уникални покани, често се използва за стартиране на пътища за реализация. Тези канали са успешни, когато включват силни призиви за действие.
Те трябва да бъдат стратегически позиционирани в дизайна на вашия уебсайт, за да уловят информация за контакт с посетителите (поне имейл адрес), така че да можете да продължите да общувате с тях като потенциални клиенти и в крайна сметка да ги превърнете в клиенти.
Epic, дигитална библиотека за четене за деца, например, има три прости, но привлекателни CTA, внимателно поставени в сайта си. Целевата аудитория на Epic от родители и възпитатели също е насочена в тези CTA.
Включете подходящи CTA на стратегически места в уебсайта си, като началната ви страница, края на публикациите в блога, страничните ленти и страницата с ресурси, за да назовем само няколко.
6. Последователност в дизайна на карти
Картите стават все по-популярни, особено сред тези, които търсят по-прост дизайн на уебсайтове.
Картите комбинират текст и визуални елементи в едно визуално привлекателно парче, което прави по-лесно за посетителите да усвоят вашата информация.
Картите бяха внимателно поставени в уебсайта на Help Scout, за да се създаде организиран и лесен за използване дизайн на мрежа.
За да помогнат на читателите да разберат какво могат да очакват да прочетат, когато щракнат върху едно от своите ръководства, прости имена са съчетани с поразителни визуални изображения.
Картите в дизайна на вашия уебсайт могат да ви помогнат да създадете изчистен, подреден вид, като същевременно имате предвид потребителското изживяване, като правилно разделите данните си на малки парчета.
7. Висококачествени продуктови видеоклипове
Тъй като видео маркетингът продължава да набира популярност както сред B2C, така и сред B2B бизнеса, все повече компании започнаха да включват видеоклипове за продукти в своите уебсайтове.
Това може да ви помогне да подчертаете уникалността на вашата марка, като същевременно представите какво може да им предложи вашият бизнес.
Освен това онлайн видеоклиповете се виждат от 92 процента от клиентите на B2B, като 43 процента гледат видеоклипове, когато проучват услуги и стоки за тяхната организация. В резултат на това е ясно, че този формат оказва значително влияние върху вземането на решения от страна на клиентите.
По-кратките видеоклипове позволяват на вашите потенциални клиенти от върха на фунията да получат стойност, без да се налага да гледат дълго и подробно обяснение.
Fort има основно видео, което започва с поредица от слайдове с атрактивна продуктова графика. Преместете курсора си върху CTA за Play Reel, за да спрете или пуснете видеоклипа.
Поставете видеоклипове в стратегически области на уебсайта си, като например на страницата си с цени, за да обясните опциите си, на продуктовата си страница, за да илюстрирате техните предимства, или на страницата „За нас“, за да представите екипа си на всички.
8. Back-end код, който е без грешки
На пръв поглед този текущ компонент за дизайн на уебсайт може да остане незабелязан, но може би е най-важният, когато става въпрос за функционалността на вашия сайт.
Всеки уебсайт има значително количество back-end код, който влияе върху това колко ефективно функционира.
Ще искате да наемете висококвалифицирани дизайнери, които знаят как да изградят сайт, който работи добре, зарежда се бързо и е лесен за навигация, за да превърнат посетителите в потенциални клиенти и клиенти.
Ще бъде по-лесно да създавате, разбирате и управлявате как работи вашият сайт, ако положите усилия за изграждане, четене и поддържане на чист back-end код.
Ще бъде много по-трудно да забележите и разрешите всички проблеми, които могат да възникнат, ако нямате ясен back-end код, подобно на опакован килер.
9. Дизайн, който е удобен за потребителя
Този елемент от съвременния дизайн на уебсайтове е, че трябва да изградите своя сайт за потребителя, а не само за да подобрите класирането на вашата търсачка. От чувство за спешност да подобрят класирането си, компаниите често правят неща, които са „добри“ за Google, но лоши за потребителя.
Това обаче не трябва да бъде последователността, в която трябва да се прави дизайн на уебсайт. Уебсайтът на компанията трябва да бъде удобен за потребителя, преди да се концентрира върху по-високо класиране на страницата с резултати от търсачката.
Quiver, например, е невероятно добре проектиран сайт, който е много удобен за потребителя и лесен за използване.
Освен това, алгоритмите на Google са невероятно умни: те могат да разберат кога вашите потребители получават голяма полза от уебсайта ви, след като се връщат и остават по-дълго. Дайте приоритет на съдържанието си над SEO (въпреки че непременно включете практики за оптимизация за търсачки). Приоритизирането на стойността и удобството за вашите читатели, от друга страна, ще ги накара да се връщат на вашия сайт.
10. Компоненти, които подобряват SEO
Въпреки че сме по темата за SEO оптимизацията, има няколко съвременни елемента на дизайна на уебсайтове, които могат да помогнат на вашия сайт да се класира по-добре в търсачките. Много от тях са скрити от поглед в back-end кода на вашите уебсайтове и публикации.
Мета таговете, тагове но надписа, заглавните тагове и друг HTML код могат да помогнат на вашия сайт да се класира по-високо в резултатите от търсенето с Google.
Попълнете, променете и оптимизирайте тези компоненти, за да ги направите подходящи за вашия сайт и да ви помогнат да се класирате по-добре в резултатите от търсенето.
11. Повишена ефективност
Проектирането за скорост е решаваща характеристика, която никога не бива да се пренебрегва. Освен това е в списъка с най-добри SEO практики за всеки професионален търговец.
С днешната технология хората искат нещата да се зареждат бързо или ще се откажат след три секунди и вместо това ще отидат на уебсайта на конкурент.
Не искате посетителите и потенциалните клиенти да имат отрицателно впечатление за вашия бизнес, защото уебсайтът ви е бавен.
За да гарантирате, че вашият сайт е правилно оптимизиран за скорост, следвайте тези указания:
Една картина винаги трябва да бъде оптимизирана, без значение колко малка е тя.
За да направите файловете по-малки и по-бързо да се отварят, активирайте компресията.
Намалете HTTP заявките в инструментите за разработчици на Google Chrome.
Изберете правилната опция за хостинг, независимо дали става дума за споделен хостинг, VPS хостинг или специален сървър.
Трябва също да вземете предвид скоростта на мобилния си сайт. По-голямата част от клиентите вече посещават уебсайтове чрез мобилните си устройства и вие искате те да се забавляват, правейки това.
12. Терминът „формат за сканиране“ се отнася до файлов формат, който може да бъде сканиран.
Никой не обича да чете дълги блокове текст, особено в интернет. Читателите на вашия уебсайт ще прочетат книга, ако искат (но имайте предвид, че всички опитни автори разделят работата си на параграфи) (все пак имайте предвид, че всички добри писатели разбиват текста си на параграфи).
Когато става въпрос за сърфиране в уебсайта на компанията, 79% от посетителите просто преглеждат страниците. Докато някои хора ще го прочетат дума по дума, те са малцинство и вие искате да се харесате на всички ваши целеви групи.
Използването на стил за сканиране ви дава образни точки за SEO в допълнение към улесняването на читателите; по този начин използвайте заглавки, подзаглавия и списъци с водещи символи, където има смисъл. Също така, не забравяйте да включите няколко ключови думи в H1 и H2.
13. Дизайн с минималистична естетика
Всички излишни разсейващи фактори се премахват при минималистичния дизайн. Те са мощен подход за убеждаване на онлайн посетителите да извършат желано действие, въпреки тяхната простота. Ще дадем за пример отново Apple, тъй като те са майстори на това. По-голямата част от страницата е празна. Можете да видите най-новите им устройства и да ги купите с едно щракване. Винаги може да се забърквате с тяхната навигационна лента, ако искате да преминете през допълнителни неща, но основната им цел е да привлекат вниманието ви към най-новия елемент в блока.
14. Интерактивни елементи
Интерактивните компоненти са често срещани в съвременните уебсайтове. За това могат да се използват тестове, калкулатори, анкети, карти, уебинари и електронни книги. Те ви позволяват да събирате жизненоважна информация, за да създадете по-персонализирано изживяване в допълнение към поддържането на интерес на посетителите.
Ако искате да включите по-дълги функции, като например изискване от тях да се регистрират за уебинар или да изтеглят електронна книга, не забравяйте да поискате техния имейл адрес в замяна на водещия магнит. Това ви позволява да разширите списъка си с имейли, като същевременно предлагате стойност на вашите абонати.
15. Съдържание, което е съобразено с вас
Някой в дъното на вашата фуния за продажби не трябва да чете същия материал като някой, който посещава уебсайта ви за първи път. Персонализирането на съдържание всъщност е по-ефективен подход за увеличаване на реализациите. Той също така показва на читателите, че правите всичко възможно, за да осигурите стойност на живота им.
Интелигентното натоварване на съдържанието е добър подход за постигане на това. Това приложение следи условията на своите потребители и показва неща, които са подходящи за тях. Това включва неща като тяхното местоположение, вид на устройството, предишни взаимодействия с вашия сайт, реклами, върху които са кликнали, и т.н.
Това им спестява време и ефективно ги превежда през пътуването на купувача им.
16. Използването на чатботове
Хората са пристрастени към бързото удовлетворение. Докато повечето уебсайтове разполагат с раздел с често задавани въпроси, онлайн посетителите може да нямат време или желание да го прочетат или може да имат уникален въпрос. Вместо да се налага да чакат няколко дни за отговор по имейл, чатботовете им позволяват да получат незабавен отговор.
Тази функция също прави нещата по-лесни за вашия персонал, като им позволява да се концентрират върху по-сложни предизвикателства. Ако се окаже, че някой задава особено труден въпрос, той може да бъде изпратен до някой от вашите представители за обслужване на клиенти за по-задълбочен отговор. Разбира се, ако използвате солидна платформа за поддръжка на клиенти, която взаимодейства с вашия уебсайт, това е постижимо.
17. Микро анимации
Микро анимациите са малки, подвижни дисплеи, които подчертават определена функция. Помислете за кратка анимация, която демонстрира как да изпълните нещо (например, запис на екрана или движеща се инфографика) (помислете за кратък запис на екрана или движеща се инфографика). Те са чудесна техника за насочване на вниманието на потребителите на уебсайта към определено място на вашите страници.
Въпреки че наборът от инструкции би бил достатъчен, микро анимациите са много по-лесни за разбиране. Също така е по-лесно да ги убедите да се концентрират върху това, вместо просто да ги инструктирате да четат нещо, което може да е трудно за разбиране без изображения.
18. Тъмен режим
Тъмният режим е функция, която вероятно сте виждали на големи сайтове като Google и Facebook. Той подобрява комфорта при четене, като минимизира синята светлина и позволява на потребителите на уебсайта да персонализират интерфейса по свой вкус.
Някои уебсайтове позволяват на потребителите да преминат към тъмен режим по всяко време, докато други го правят автоматично през нощта. Във всеки случай те ще могат да отпуснат зрението си, докато преглеждат вашата информация, което ще подобри потребителското изживяване.
Тази функция е особено по-ценна за потребителите на уебсайтове, които използват мобилни устройства, тъй като използва по-малко енергия, намалявайки изтощаването на батерията.
За бизнеси, чиито цветове на марката се виждат още по-добре на черен фон, тъмният режим може да увеличи готиния фактор на уебсайтовете.
19. Текстури за мрежата
Уеб текстурата се отнася до фоновите изображения, които придават на уебсайта триизмерен вид. Това се прави, за да се предизвика определен отговор от читателя. Помислете за външния вид на уебсайт с натрошен хартиен фон за компания с телена рамка или гледката на паяжини, когато се показват отблизо, за да подчертаете техните характеристики.
Уеб текстурите могат да се използват и за привличане на вниманието към определена част от уебсайт. Въпреки че този дизайн привлича вниманието и прави сайта ви открояващ се, имайте предвид, че прекаляването може да разсейва и да попречи на времето за зареждане на страницата.
20. Паралакс ефекти
Паралаксът възниква, когато фонът на уебсайт изглежда се движи с много по-бавни темпове от съдържанието, което превъртате. Използва се оптична илюзия, за да се създаде впечатлението, че обектите на заден план са по-далеч.
Това е отличен начин да демонстрирате 3D продукт или просто да направите уебсайта си по-завладяващ и ангажиращ. Това се прави около средата на началната страница на уебсайта на пастата за зъби Bite.
Въпреки това, ако не се използва правилно, този вид дизайн, като уеб текстури, може да доведе до увеличаване на времето за изтегляне на уебсайта. Когато използвате тази стратегия, не забравяйте да работите с висококвалифицирани уеб разработчици, за да можете да актуализирате външния вид на уебсайта си, без да оказвате влияние върху SEO.
Задължителни функции на модерния уебсайт
Въпреки че всички гореспоменати елементи са приятни и ефективни, можете да изберете кои от тях искате – или да оставите по-голямата част от страницата, ако това отговаря по-добре на вашите нужди. Въпреки това има много компоненти, които трябва да бъдат включени във всеки модерен уебсайт:
SSL сертификати (Secure Socket Layer)
Посетителите на вашия уебсайт трябва да са уверени, че взаимодействието им с вас е сигурно. В крайна сметка целевите страници изискват цели имена и информация за контакт, докато уебсайтовете за електронна търговия изискват чувствителни данни като номера на кредитни карти и адреси за доставка.
Сертификатът Secure Sockets Layer (SSL) криптира данните по време на пренос и в покой, за да защити онлайн транзакциите. В резултат на това неупълномощени трети страни няма да могат да прихващат или имат достъп до каквито и да било потребителски данни.
Достъпност за хора с увреждания
Ще искате да премахнете всички бариери, които затрудняват посетителя на уебсайта да разглежда вашия сайт. Тези, които са глухи или с увреден слух са включени в тази категория. Той също така взема предвид хора, които са загубили сетивата си поради стареенето.
Това може да стане чрез предоставяне на алтернативен текст за снимки. Включете описание за всяко изображение, така че електронните четци да могат да разберат какво има на вашите страници. Други опции са мащабирането на шрифта и добавянето на субтитри към видеосъдържанието.
Друго предложение е да поставите съдържание в HTML, така че екранните четци да могат просто да сканират вашия сайт.
Удобна за мобилни устройства оптимизация
Нека да разгледаме това отново, за да разберете какво означава. Уверяването, че уебсайтът ви се показва добре на мобилни устройства, постига много цели, всички от които влияят на процента на реализация.
- Зареждането на сайта ще отнеме по-малко време.
- Това ще задържи хората на вашия уебсайт за по-дълъг период от време.
- Той насърчава потребителите да участват повече.
- Подобрява цялостното потребителско изживяване.
- Подобрява шансовете ви за по-добро класиране в страниците с резултати от търсачките (SERP)
Направете това висок приоритет, дори ако имате ограничен бюджет. Това ще ви помогне да получите по-добра възвръщаемост на вашата инвестиция.