
Готови ли сте за битка между пощенска картичка и публикация в Instagram?
Само се шегувам. Тъй като живеем в многоканално общество, няма нужда от един победител във войната за дигитален маркетинг срещу конвенционалния маркетинг.
За да общуват с аудиторията и потребителите си, 51% от фирмите използват поне осем канала. Традиционни маркетингови канали съществуват за всички видове фирми, дори когато дигиталния маркетинг продължава да се развива и заема по-голяма част от бюджета.
И като се има предвид, че 44% от потребителите посещават уебсайта на марката, след като са получили имейл от тях, е очевидно, че конвенционалните и дигиталните канали могат да се допълват взаимно.
В тази част ще разгледаме определенията, ползите и недостатъците на двата формата, както и как те могат да помогнат на вашия маркетингов екип да увеличи приходите.
Какво е дигитален маркетинг и как работи?
Използването на интернет канали за реклама на стоки и услуги е известно като дигитален маркетинг. Социалните мрежи, спонсорираната реклама, блоговете и други онлайн платформи са примери за това.
Между 2018 и 2023 г. разходите за дигитална реклама в Съединените щати се очаква да нараснат с 85 процента. Това е така, защото хората прекарват повече време пред екрани навсякъде, а дигиталната реклама позволява на маркетолозите да се насочат точно кого търсят, а не само въз основа на тяхната география, пол или други демографски данни. Въпреки това, техните навици за покупка, предишна дейност на сайта, известни хобита и други фактори са взети предвид.
Какви са някои примери за дигитален маркетинг?
Нека да разгледаме някои реални примери за дигитален маркетинг в действие.
Чат в реално време
Чатът на живо е интернет услуга, която позволява на компаниите да разговарят с посетителите и потребителите на техните уеб сайтове в реално време. Защото, нека си го признаем, това е факт. Екипите по продажби и маркетинг все повече използват чат на живо, за да присвояват купувачите и да зарадват съществуващите си клиенти, тъй като начинът, по който потребителите учат и купуват от организациите, се промени.
Можете да използвате чат на живо за:
- Да се свържете с потенциални купувачи при техните условия.
- Да се ангажирате с по-голям брой отговарящи на условията купувачи.
- Срещите и демонстрациите могат да бъдат насрочени по-бързо.
- Да намалите цикъла на продажби наполовина.
- Намаляване на разходите
Разговорният маркетинг е вид маркетинг, който включва двама души
Чрез силата на взаимодействията в реално време, разговорният маркетинг е най-бързият метод за прокарване на клиенти през вашите маркетингови и търговски фунии. Той насърчава връзките на потребителите и купувачите и генерира истински преживявания.
Вместо да изисква посетителите да попълват формуляри за улавяне на потенциални клиенти и да чакат дни за отговор, разговорният маркетинг ангажира купувачите на вашия уебсайт с персонализирани съобщения и интелигентни чатботове. (И не се притеснявайте, ако не можете да се откажете от формулярите си; инструменти като Drift Fastlane могат да ви помогнат да управлявате повече тръбопровод от тях.)
Всеки път се ангажирайте с подходящите купувачи в точния момент. Сега е моментът да започнете със софтуера за разговорен маркетинг.
Social Organic
Facebook отчита една на всеки шест минути, прекарани онлайн от типичния човек. Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, YouTube, Snapchat и Pinterest са широко използвани социални медийни мрежи. За да привлекат своята целева аудитория, маркетолозите разработват съдържание за своите корпоративни профили, лични акаунти и групи.
Платени социални медии
Компаниите се стремят да привлекат вниманието на милиардите потребители на социалните мрежи. Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube са популярни социални платформи за платени реклами.
Блогове
По-доброто съдържание може да увеличи посетителите на блога с 2000 процента. Блоговете и други видове маркетинг на съдържанието, когато са направени правилно, могат да генерират посетители чрез SEO, директни посещения на сайтове, споделяния в социалните мрежи и директно споделяне “човек към човек”.
Платен маркетинг в търсачките
Бизнесът може да достигне до целевата си аудитория, докато търсят отговори на проблеми, проучват конкуренти или се подготвят да вземат решение за покупка, като поставят реклами за фрази за търсене с висока стойност.
Подкастинг
Подкастингът е известна дигитална маркетингова стратегия, използвана от B2B фирми, вариращи от електронна търговия до доставчици на софтуер. Когато една компания не желае да създаде свой собствен подкаст, тя може да спонсорира изявени подкасти в свързани области.
Уебинари
Уебинарите са рентабилна стратегия за дигитален маркетинг. За разлика от лично събитие, където имате нужда от достатъчно места, вода и закуски (да не говорим за предизвикателствата и сложността на света след COVID-19), с уебинар можете да привлечете стотици или дори хиляди участници – без да се притеснявате за друго освен максималното ограничение за регистрация на вашия софтуерен план за уебинар.
Виртуални срещи
Освен уебинари, има още няколко вида виртуални събития. Виртуални срещи на върха с гост експерти, събития с лектори и други забавни и иновативни събития са всички възможности. (И въпреки факта, че земното кълбо отново се отваря, виртуалните събития са тук, за да останат.) Така че вземете The Ultimate Guide to Virtual Event Management и направете следващото си виртуално събитие, запомнящо се за хората).
Бюлетини по имейл
По време на пандемията виртуалните събития не бяха единствената маркетингова платформа, която нарасна по популярност. Имейл бюлетините претърпяха трансформация, която може да се характеризира само като чудотворна. Разбираемо е. Според проучване на Adobe от 2017 г., потребителите прекарват повече от пет часа всеки ден в имейл. Можем само да предположим, че този брой се е увеличил по време и след COVID. Марките вероятно ще продължат да харчат в имейл бюлетини, според нашите прогнози. Защо? Защото са ефективни.
Какви видове бизнес трябва да се занимават с дигитален маркетинг?
Казано по-просто, почти всяка компания трябва да се занимава с някакъв вид дигитален маркетинг в днешно време. Американците прекарват средно по 6 часа и 40 минути всеки ден онлайн и като търговец бихте предпочели част от това време да бъде изразходвано за вашата марка.
Предимствата на дигиталния маркетинг са много, но той има и редица недостатъци, особено когато неправилните видове фирми навлизат в дигиталния домейн и губят време и пари. (Имам в предвид, кога за последен път погледнахте страницата на вашия зъболекар във Facebook?)
Предимства:
- Висока мащабируемост
- Възможно е да се насочите към изключително конкретна аудитория, използвайки тази функция.
- Повишени възможности за ангажиране на публиката
- Бърза обратна връзка
- По-лесно е да се приписва
Недостатъци:
За някои фирми, които могат да се възползват от директния маркетинг, това може да е загуба на време (напр. малки, местни предприятия)
Тъй като цената на дигиталната реклама се покачва, конвенционалните подходи, които са изпаднали в немилост, всъщност могат да помогнат за по-голяма възвръщаемост на инвестициите.
За щастие, добрият маркетингов план включва както класически, така и нетрадиционни тактики. Нека ги разгледаме по-отблизо.
Какво е традиционният маркетинг и как работи?
Традиционният маркетинг се отнася до каналите, които са съществували преди появата на всички нови дигитални канали, които сега са достъпни за нас.
Теоретично традиционният маркетинг може да бъде разделен на два лагера:
- ATL означава “Над линията”. Медиите с голям обхват като билбордове, телевизионни реклами и радио реклами достигат до по-голяма аудитория от предвидената демографска група.
- BTL означава „зад линията“. Директната поща, спонсорството и партизански тактики се използват за връзка само с тези в целевата демографска група.
Какви са някои традиционни примери за маркетинг?
Въпреки че не е пълен, списъкът по-долу съдържа няколко примера на различни видове конвенционален маркетинг.
Пощенски списъци
Директната поща се чете или се сканира от 79 процента от домовете в САЩ. Хората се интересуват от фини детайли и местни сделки. Докато директната поща се използва главно за B2C маркетинг, ако можете да получите писмото си в ръцете на човека, който взема решението, то може да бъде полезно в B2B сценарий. Не е нужно да се притеснявате толкова, че офис мениджър ще изхвърли вашата пощенска картичка, ако целевият ви клиент е собственик на малка компания с физически адрес.
Обемната поща също е добра алтернатива, тъй като повечето работници няма да изхвърлят неща, които не са адресирани до тях.
Билбордове
Билбордовете са ефективен подход за привличане на вниманието към конкретен район на метрото. Те помагат за повишаване на осведомеността за марката, като същевременно повишават разпознаваемостта и лоялността на марката.
Телевизионни реклами
Помните ли рекламата на Slack TV? Те разработиха проста, но привличаща вниманието техника, за да представят своя инструмент за комуникация на широката публика, като накарат животните да работят в офис.
Конференции
Лице в лице събиранията съществуват от десетилетия, много преди изобретяването на интернет. Докато днешните конференции използват специализирани мрежови приложения, QR кодове и други технологии, това, което наистина има значение, е човешкият фактор и събирането на хора със сходни мисли заедно (и безопасно, трябва да добавя).
Работилници и срещи
Малките семинари и събития на живо, като тези срещи на Webflow, са интелигентен подход за привличане на нови потребители и запазване на съществуващите, в допълнение към големите конференции.
Партизански маркетинг
Всичко, което е отличително, тактилно и може да бъде изживяно лично, се квалифицира като партизанска маркетингова стратегия. Големите B2C бизнеси, които искат да се насочат към широката публика, а не към силно насочени групи от хора, е по-вероятно да използват тази стратегия. Въпреки това, когато се направи правилно, B2B фирмите също могат да се възползват от тази стратегия.
Спонсорства
Спонсорствата са друга ефективна стратегия за B2B и B2C компаниите за повишаване на експозицията и разпознаването на марката. Разгледайте спонсорите на San Francisco Giants, които включват Adobe, Safeway, PlayStation и други.
Реферални програми
Програмите за препоръки могат да се разпространяват чрез всеки канал, включително социални медии, имейл и реклама в продукта. Въпреки това, в миналото те бяха широко рекламирани чрез директна поща. Пощенските картички все още се използват от много конвенционални организации, като медицински кабинети и ипотечни кредитори, за създаване на препоръки.
Кои фирми трябва да използват традиционния маркетинг?
Докато на практика всяка фирма трябва да се занимава с някакъв вид дигитален маркетинг в днешната среда, същото не може да се каже за конвенционалния маркетинг.
Въпросът кой трябва да се занимава с конвенционалния маркетинг се свежда до няколко важни съображения:
Искате ли да се свържете с хора в определен район?
Бюджет – Можете ли да си позволите да се насочите към всички, ако обслужвате хора на много места? Можете ли да си позволите да инвестирате пари в разпознаване на марката, което не е свързано с маркетинг?
Има ли шанс да се движите, докато вашите обсебени от цифровите технологии съперници рядко излизат от пътя поради някаква причина?
Нека разгледаме някои от общите предимства и недостатъци на конвенционалния маркетинг.
Предимства:
- Безпрецедентно разпознаване и авторитет на марката
- Може да бъде широк (билбордове) или силно специфичен (директна поща) (директна поща до определени домакинства или фирми)
Недостатъци:
- Мащабирането е скъпо.
- Цикъл от бавна обратна връзка
- Има малък или никакъв потенциал за взаимодействие с потребителите.
Основните разлики между дигиталния и традиционния маркетинг
Сега, когато знаем какви са тези два вида маркетинг, нека да разгледаме какво ги отличава, освен факта, че единият е дигитален, а другият не.
Дигиталната природа оказва влияние върху много повече от това къде се появява маркетинговото послание.
Целева аудитория – Доста е лесно да се свържете с хора на определени места и демографски групи, използвайки конвенционален маркетинг. Дигиталният маркетинг, от друга страна, предлага по-широк обхват, като същевременно позволява по-прецизно насочване въз основа на хобита и други характеристики.
Хората могат да отговарят и да правят забележки за много различни видове дигитални медии и кампании чрез дигитален маркетинг. Това е едностранен диалог с конвенционалния маркетинг.
Традиционната реклама обикновено е по-скъпа и трудна за мащабиране. Физическият характер на кампаниите само добавя към рекламните разходи. Дигиталният маркетинг предлага по-широк избор от рентабилни и ресурсоемки възможности. (Органичният маркетинг на съдържание, например, има разходи за труд, но няма такси за настаняване.)
Бързина на резултатите — При конвенционален маркетинг определянето на ефективността на кампанията може да отнеме много време. Традиционният маркетинг изисква да се изчака телефонът да звъни или някой да влезе в магазина, но цифровата реклама осигурява моментална честота на кликване.
Приписване и вземане на решения — Приписването на успеха на новите продажби на конвенционална кампания е много по-трудно от приписването на цифровите медии. Ето защо, вместо директните продажби, конвенционалният маркетинг често се използва за популяризиране на марката.
Обратна връзка с аудиторията – С дигиталния маркетинг е по-лесно да разберете как потребителите реагират на кампания, тъй като има по-отворен канал за връзка. Когато става въпрос за конвенционален маркетинг, бранд мениджърите често трябва да чакат и да се надяват, че няма да получат лоша обратна връзка под формата на вайръл туит. Ето защо, преди да започне голяма конвенционална кампания, повече пари и усилия се инвестират във фокус групи и пазарни проучвания. Обикновено е твърде късно да се коригират недостатъците в конвенционална кампания, докато достигне до целевата си аудитория.
Защо дигиталният и традиционният маркетинг се сблъскват толкова често?
Защо цифровият и традиционният маркетинг толкова често се противопоставят един срещу друг? Това отчасти се дължи на усилията на търговците.
Вътрешните търговци може да имат предпочитания въз основа на това, което им е работило в други бизнеси. Услугите, предоставяни от маркетинг компаниите, са небалансирани. Гурута имат силно предпочитание към начините, по които преподават.
Това обаче не е цялата приказка. Всяко местоположение на билборд може да струва до 2500 долара на месец. Месечната цена за настаняване в голям град може да достигне $25 000 на месец. Когато става въпрос за продукция и закупуване на медии, телевизионните реклами могат да струват десетки хиляди долари.
И двата вида маркетинг може да са ефективни, въпреки че по-старите тактики са по-малко ефективни за малкия бизнес (освен ако не обслужват само малко място и могат да си позволят висока видимост в рамките на този пазар).
Традиционният маркетинг упада в резултат на високите му разходи и трудностите при насочването към конкретни потребители.
Въпреки факта, че конвенционалният маркетинг е в упадък, а дигиталния маркетинг е във възход, и двете са важни като се замислим. Те дори могат да сътрудничат ефективно.
Каква е връзката между традиционния и дигиталния маркетинг?
Това не е случай на всичко или нищо. Тези два вида маркетинг се разбират добре.
Можете да използвате своя офлайн маркетинг и да го популяризирате онлайн чрез дигитално споделяне на конвенционални усилия.
Можете да пренасочвате посетителите на уебсайта, които са пристигнали на целевата страница на вашата директна пощенска картичка. Така че, въпреки че връзката може да започне офлайн, можете да я пренесете онлайн с различни видове пренасочвания.
Как да разберете кои маркетингови техники ще работят за вашия бизнес
Трудно е да се определи кои канали и стратегии да се използват, когато има толкова много. Маркетолозите са податливи на манталитета на „лъскав обект“. Ние изоставаме поради разсейване и претоварване.
Искате редовно да се свържете с целевите си клиенти, без да отхапвате повече, отколкото можете да сдъвчете.
Какъв е въпросът?
За да оцените различни маркетингови канали, използвайте метода на ICE (въздействие, увереност, лекота), за да определите как те ще повлияят на приходите, доколко сте сигурни, че вашият екип може да ги изпълни и колко лесни ще бъдат те за изпълнение.
Всяка променлива получава оценка от 1 до 10 за всеки канал, подход или концепция на кампанията. След това обобщете точките, за да откриете кои 3-5 идеи са най-популярни.
Разбира се, тествайте, за да видите какво работи, и направете приписването възможно най-точно, за да можете да коригирате плана си според нуждите.