
В тази публикация ще разгледаме седем важни контраста между копирайтър и автор на съдържание. Каква роля всеки от тях играе в развитието на страхотна марка?
Никога не е било по-важно да предадеш приказка.
Историите са най-положителните в наши дни. Те използват разказване на истории и емпатия, за да се свържат с човешката страна на маркетинга. Те печелят доверието ни, като ни вдъхновяват да предприемем действия и ни убеждават да подкрепим тяхната кауза.
От друга страна, разказването на истории е двупосочен път, който е неразделна част от дългосрочната клиентска връзка. Първо трябва да създадете доверие, преди да започнете да продавате нещо. Клиентите трябва да разберат, че основната ви цел е да им помогнете, а не да им предложите нещо.
В този деликатен баланс, копирайтърите и авторите на съдържание изпълняват противоположни роли. От друга страна, и двете са необходими за изграждане на истински клиентски връзки.
Познаването на разликите между копирайтър и писател на съдържание е от решаващо значение независимо дали създавате своя екип във фирмата или работите с агенция. Това може да ви помогне да изберете идеалния човек, който да предаде историята на вашата компания.
Според експертите има седем основни разлики.
1. Копирайтърът е продавач, докато писателят на съдържание е преподавател.
Вашата марка се продава на целевия ви пазар от копирайтър. Писателят на съдържание, от друга страна, образова, преподава, забавлява или съветва читателите. Традиционно сделката е запечатана с копи. Това е печатна продажба и целта му е да убеди.
Според един експерт „съдържанието покрива останалото“. Привлича хората, задържа вниманието им за дълго време, доказва способността ви да се справите с техните проблеми и води до продажба.
2. Копирайтърите предизвикват емоционални реакции от публиката си и създават усещане за неотложност.
Целта на копирайтърите е да убедят хората да предприемат действия незабавно. Те биха могли да помолят читателите да изтеглят нещо, да се присъединят към връзка в имейл или да закупят нещо, например.
Трябва не само да отговаряте на запитването на читателя „как това?“ но и „защо това сега?“ за да спечелите щракването или продажбата. За да предизвикат бързи действия, копирайтърите комбинират непосредственост и рядкост в заглавието.
Създателите на съдържание, от друга страна, се стремят да привлекат отговаряща публика. Както беше казано по-горе, те се стремят да изградят доверие и да предлагат марката като надежден източник на информация.
3. Авторите на съдържание създават основата за бъдещи продажби.
Писателите на съдържание са загрижени за продажбата, дори ако не прокарват директно продукт или услуга. Продажбите са неволен резултат от отлично създаване на съдържание.
Не сте сигурни дали един блог може да осигури видима възвръщаемост на инвестициите? Във всяка област доверието е решаващ двигател на решенията за покупка. Популярността на блога е оказала значително влияние върху видимостта ни в интернет и е генерирала препоръки и регистрации от хора, които може би не са чували за вашата марка.
4. Авторите на съдържание стават все по-притеснени за SEO оптимизацията като цяло.
В повечето случаи се използват автори на съдържание, за да увеличат входящия трафик. В резултат на това SEO е талант, който притежават отличните писатели на съдържание. Те ще ви помогнат да изберете теми въз основа на фразите за търсене, които са свързани с целите на вашия бизнес.
Може да е трудно да се разбере колко добре е осведомен писателят на съдържание относно SEO, когато го наемате. Проверете за ключови фрази в техните примери за писане, когато анализирате и избирате най-добрите автори на SEO съдържание.
Основната фраза за търсене, за която сайтът е оптимизиран, се нарича фокусна ключова дума. Заглавието, първото заглавие (H1) и основният текст трябва да включват този термин. Тя също трябва да бъде разбита на подзаглавия. Разгледайте техните примери, за да видите дали те вече са оптимизирали някой елемент от съдържание за определен термин, за да видите дали могат да направят същото за вашето нещо.
5. Кратка форма се пише от копирайтъри, докато копие в дълга форма се пише от автори на съдържание.
Копирайтърите работят с различни клиенти, включително следното:
- Реклами могат да бъдат намерени както онлайн, така и офлайн.
- Лозунги и лозунги
- Съдържанието на уебсайт
- Маркетингови кампании по имейл
- Скриптове за реклами, които се излъчват по телевизията и радиото за рекламиране на артикули или услуги.
- Каталози
- Билбордове
- Пощенски картички
- Препоръчителни писма
- Директните писма са писма, които са адресирани до конкретен адрес.
- Текстовете на Jingle са колекция от фрази, които се използват в реклами.
- Използване на социални медии
Материалът с по-дълга форма е създаден от автори на съдържание и включва неща като:
- статии
- Записи в блогове
- вестник
- Публикации, които ни споменават
- Публикации на Асошиейтед прес
- Бели книжа
- Бюлетини, изпратени по имейл
- Електронни книги
- Книги
- Публикации в печат
- Подкасти
- Телевизия
- филм
Разбирате идеята, въпреки факта, че някои от тези категории се припокриват.
6. Авторите на съдържание са важна част от дългосрочния план.
След няколко секунди ще можете да разберете дали копирайтърът е изработил страхотна реклама. Честотата на кликване и отваряне, например, са важни индикатори за това.
Не винаги е лесно да се прецени съдържанието в близко бъдеще. Отнема време, за да се изплатят добрите стратегии за съдържание (включително такова SEO с бяла шапка). Когато SEO каже, че отнема време, повярвайте им, защото го прави. По-доброто потребителско изживяване е константа във всички корекции на алгоритъма на Google през 2013 г.
Ако този тревожен факт ви изтощава, не забравяйте, че стойността, която получавате от статиите в блога, има по-дълъг живот. Блоговете и публикациите, за разлика от рекламите и имейлите, имат дълъг срок на годност и изплащат дивиденти с течение на времето.
7. Копирайтърите превръщат органичния трафик в потенциални клиенти, докато авторите на съдържание го генерират.
Този последен параграф обобщава разликите между копирайтър и писател на съдържание. Авторите на съдържание произвеждат органичен трафик, докато копирайтърите превръщат посетителите в продажби или потенциални клиенти.
Може да има известна прилика, но тя рядко, ако изобщо е, е 100%. Докато SEO експертите и собствениците на бизнес биха искали да имат най-доброто от двата свята – съдържание, което привлича органичен трафик, дори когато конвертира с висока скорост, истината е, че SEO съдържанието е най-добро в генерирането на трафик, докато съдържанието за продажби е най-добро за продажба.
Какво отличава копирайтъра от писателя на съдържание?
В един момент ще трябва да убеждавате, влияете и обръщате другите. Това обаче не винаги е така. Отделете време, за да допринесете, без да очаквате да получите нещо в замяна.
Трябва да предлагаш, за да получиш, точно както кармата диктува.
Имате ли нужда от помощ при изразяване на историята на вашата компания? Моля, не се колебайте да се свържете с нас.