
Искате да направите уебсайт за портфолио, за да покажете опита си в уеб дизайна, и търсите идеи и примери за портфолиа за уеб дизайн.
Вероятно също обсъждате коя платформата е идеална за вашето портфолио.
Но преди да навлезем в реални примери за уебсайтове на портфолио, създадени с помощта на различни платформи за създаване на уебсайтове и хостинг платформи, има едно нещо, което трябва да запомните, докато преглеждате портфолиото си: не е само за това как изглежда. Също така е важно да се вземе предвид функционирането.
Като се има предвид, че говорим за портфолиа за уеб дизайн, вероятно искате портфолиото ви да е демонстрация на вашите способности. Имайки това предвид, ние събрахме мостри от редица платформи, въпреки че ще забележите тенденция към портфолиа, разработени на самостоятелно хоствани платформи, които предоставят на дизайнерите по-голяма свобода и гъвкавост при демонстриране на техния стил.
Не забравяйте, че въпреки вашите дизайнерски способности, вие не просто мислите да направите сайта да изглежда красив, когато се опитвате да създадете портфолио за уеб дизайн. Трябва да помислите какви задачи трябва да изпълнява вашият сайт, за да можете да стартирате дизайнерска компания на същата / сравнима платформа, която използвате за вашите клиенти.
Едно отлично портфолио за уеб дизайн трябва да има следните характеристики:
Ясно и добре структурирано
За начало трябва да представи работата ви по ясен, структуриран начин, който е лесен за навигация за потенциалните клиенти. Стилът на картата на вашето портфолио трябва да улеснява посетителите да разузнаят работата ви като цяло, както и да се задълбочат в проектите, от които се интересуват. То концентрира цялото внимание върху дизайна.
След това портфолио уебсайтът трябва да улесни хората да се свържат с вас и да разберат повече за вас! Обърнете внимание на страничната навигация, която предоставя на посетителите няколко начина да стигнат до него.
Показва вашите умения
Портфолиото за уеб дизайн, както казах по-рано, е отличен начин да демонстрирате своя опит в действителност. Вашето портфолио е отличен пример за показване на вашите способности и усет в самото портфолио.
Със специалното заглавие, извадка от портфолио за уеб дизайн дава моментална представа за неговия стил на дизайн. След това, във вашата работна област, можете да демонстрирате своята широта, като демонстрирате многобройните проекти, по които сте работили.
Цветове и призив за действие
Едно портфолио е забележително по две причини. Първото съображение е цветовата палитра. Вашето портфолио изпъква поради цветове, които използвате – вниманието ви е привлечено първо към жълтото, след това надолу към синята зона под него, което показва друг проект.
Втората точка е вашият призив за действие. Вместо да използвате обща фраза като „Контакт“, можете да изберете далеч по-лична „Кажи здравей!“ който допълва цялостното усещане на уебсайта на вашето портфолио.
Не забравяйте, че мощният CTA не трябва да е скучен – просто трябва да е очевиден!
Уникален
Дизайнът на портфолио за уеб дизайн трябва да изглежда много необичаен. Цялата уеб страница е съставена от работни примери, през които можете да прекарате пръст или да щракнете. Това, заедно с навигацията от най-високо ниво, прави вашите проекти фокусна точка на целия сайт на портфолиото (което е точно целта!).
Привлекателно
Вашите малки детайли от прегледа на проекта, екипа и вашето участие в проекта трябва да бъдат много привлекателни. След това можете да превъртите надолу, за да видите допълнителни изображения на самото парче. Това е отличен подход да предоставите на посетителите преглед на високо ниво, преди да се задълбочат.
Просто и чисто
Един прост, изчистен уебсайт с малко излишни елементи все пак върши работата. Използването на компютър за показване на дизайните е фантастичен метод за добавяне на известна гъвкавост към портфолиото, като същевременно се демонстрира как изглеждат идеите в „реалния живот“. Това е фантастичен подход да се откроите, като покажете своя единствен по рода си метод и умения!
Важна информация
Портфолиото за уеб дизайн трябва да бъде отличен пример за основен, ясен сайт с една страница с цялата важна информация точно на страницата. Можете да разберете къде работи някой, да се свържете с него и да видите портфолиото му (което може да се свърже с профил в Dribble). Това е прекрасен пример, който да следвате, ако търсите основен уебсайт с една страница, за да се свържете с различни канали (като вашите социални медии и други центрове за портфолио).
Персонализиран
Можете да персонализирате сайта с цветовете, снимките и езика на вашата марка, вместо да започвате от нулата. Това служи като добро напомняне, че вашето портфолио не трябва да бъде нещо, което сте създали. Все пак сте заети да създавате за клиенти! Това е отличен пример за разглеждане, ако търсите бърз подход за създаване на изчистен уебсайт, който излага работата ви, информира ги за това, което правите, и им позволява да се свържат с вас.
Портфолиата се оценяват най-добре заради тяхната полезност, дизайн и използваемост. Не забравяйте, че не просто мислите да направите сайта да изглежда привлекателен, когато се опитвате да създадете портфолио за уеб разработка. Помислете как вашият уебсайт може да подчертае вашата работа и може би да функционира като демонстрация на вашия опит.
Какво следва оттук нататък, след като сте получили някои идеи за стила, цветовете и функционалността, които бихте искали да включите в портфолиото си за уеб дизайн? Е, всичко зависи от това къде се намирате в процеса на създаване на вашето портфолио!