
51% от потребителите използват своите мобилни устройства за извършване на онлайн транзакции, което демонстрира, че преносимостта е дигитален факт. В резултат на това компаниите, които искат да привлекат, ангажират и задоволят своите целеви клиенти, ще продължат да дават приоритет на мобилните приложения.
Предприятията преди са разработвали, внедрявали и управлявали уеб и настолни приложения. Те също така са разработили модели, за да преценят колко ще струва. Мобилните приложения, от друга страна, са уникални и традиционните подходи няма да ви помогнат да определите колко ще струва създаването на такова.
Колко струва създаването на приложение?
Няколко променливи влияят върху разходите за разработване на мобилно приложение:
- Бизнес модел
В днешната бизнес среда, където редовно използваме множество мобилни приложения, наличието на фирмен модел за разработка на мобилни приложения е от решаващо значение и в крайна сметка определя разходите за изграждане на приложение. Преди да започнете процеса на определяне на средната цена за разработка на приложение, първо трябва да определите къде типичната цена за разработка на приложение ще се впише във вашата цялостна бизнес стратегия.
И така, какво точно е бизнес модел?
Просто казано, това е комбинация от фактори, които включват идентифициране на вашата целева аудитория и нейните слаби места, предоставяне на по-добри решения, превръщането й в пряк източник на приходи чрез продажби и най-важното, осъзнаване, че вашият клиент е най-важният фактор във вашия бизнес модел, така че да приоритизират своите изисквания.
Крайната цена на проекта за разработка на мобилно приложение и вида на приложението, което искате да създадете, се определят от всички компоненти на бизнес модела, работещи заедно. Жизненоважно е да се подчертае, че иновациите на бизнес модела, а не иновациите на продуктите, отличават потребителите на пазара от създателите на пазара.
2. Типове приложения
Едно е да имате страхотна идея за продукт или услуга, но друго е да го направите удобен за мобилни устройства.
Ще се натъкнете на редица технологии, които вашият екип за разработка на приложения ще трябва да проучи за проекта, след като изградите стабилен бизнес план. Следващата стъпка е вашият ръководител на проекта и партньор за разработка на приложения внимателно да изберат правилното приложение, тъй като това ще окаже значително влияние върху общите разходи за създаване на приложение. Въз основа на нивото си на сложност, приложението може да бъде категоризирано в следните категории:
Уеб-базирано приложение
Това е мобилна версия на уебсайт, а не мобилно приложение. Той се основава на концепцията за удобство за мобилни устройства“ и използва отзивчив дизайн, за да осигури гладко потребителско изживяване на различни екрани – от таблети до смартфони. 85% от потребителите на смартфони предпочитат приложения пред мобилни уеб страници, защото мобилните уебсайтове предлагат по-малко функции и се представят по-лошо от родните приложения. Това е най-достъпният и лесен вариант.
Приложение, което е създадено специално за устройството
Има редица приложения, които целят възможно най-добрия баланс между потребителско изживяване и производителност и са разработени на езици, които са родни за операционната система на устройството, като Swift или Objective C за iOS и Java или Kotlin за Android. Родните програми са най-напредналите от всички, но се представят ефективно, защото са проектирани и оптимизирани за една платформа. В резултат на това родните приложения също са скъпи.
Хибридно/междуплатформено приложение
Тъй като съчетава онлайн и собствена технология, този подход е най-подходящ за задоволяване на нуждите на голяма аудитория. Въпреки че разходите за създаване и поддръжка са по-евтини, отколкото при други варианти, те не се считат за най-добрите по отношение на възможностите в сравнение с родните приложения поради ограничения достъп до хардуера на смартфона. Те функционират на всички операционни системи, включително iOS, Android и Windows, без проблем.
3. Платформа
При проектирането на мобилно приложение е жизненоважно да се използва подход на ниво стълбище, при който дългото и успешно пътуване започва с една-единствена фундаментална стъпка. Най-добрият вариант изглежда е да се разработи приложение за двете платформи едновременно, но това е скъпа и рискована техника. Instagram, например, за първи път беше публикуван за iOS през 2010 г. и само четири години по-късно, през 2014 г., беше предоставен на потребителите на Android.
При проектирането на мобилно приложение е жизненоважно да се използва подход на ниво стълбище, при който дългото и успешно пътуване започва с една-единствена фундаментална стъпка.
И така, въпросът сега е: коя платформа трябва да използвате? Отговорът на този въпрос може да бъде намерен в следното сравнение между iOS и Android:
Пазарен процент
iOS изглежда надхитри Android в световния бизнес със смартфони през 2012 г. с пазарен дял от 61 процента. Нещата се промениха значително и се очаква Android да държи 86,2% от световния мобилен пазар до 2022 г., което е шест пъти повече от iOS (13,8%).
Когато става въпрос за избор на платформа, на която да изградите свой собствен софтуер, наличието на трима потенциални потребители вместо един е значителна разлика, която трябва да вземете предвид.
Сложност на развитието
Фрагментацията е важен елемент, който трябва да вземете предвид, докато избирате коя платформа да използвате. От една страна, Apple има скромен брой устройства с iOS (iPhone, iPad и iPod), които са предимно актуализирани до най-новата версия на операционната система (iOS 11). Смартфоните и таблетите, базирани на Android, от друга страна, се предлагат в различни размери на екрана и съотношения на страните. Казано по друг начин, вашият софтуер трябва да е подходящ за всички тях. Освен това, нито една операционна система Android не се използва от повече от половината от всички потребители на устройства с Android.
Методология за публикуване
Разумно е да се заключи, че разработването на iOS приложения е по-бързо и по-евтино. Въпреки това, когато приложението ви е завършено и готово за доставяне на потребители по целия свят, трябва да го изпратите в магазина за приложения, което увеличава разходите за разработка на приложението.
Трябва да платите еднократна такса от $25, за да изпратите софтуера си в Google Play Store, без да преминавате през дълъг и строг процес на преглед. Освен това, след като приложението е достъпно, Google Play Store намалява 30% от всички продажби, направени чрез него.
За разлика от това, вашият продукт трябва да премине през строг процес на преглед в Apple App Store, който таксува годишен абонамент от $99. Ще получите и 30% отстъпка за покупки, направени чрез приложенията. В резултат на това Android очевидно е победител, когато става въпрос за публикуване.
Разработка на приложения
Следвайки предишните параграфи, е очевидно, че приложенията за iOS са по-лесни за проектиране от приложенията за Android. Разработката на iOS отнема около 40% по-малко време от разработката на Android. Фрагментацията е виновна още веднъж. В резултат на това производството на приложение за iOS е по-евтино от разработването на приложение за Android.
В крайна сметка мобилните приложения са бизнес. В резултат на това изборът на коя платформа да се използва е повлиян от основната функция на вашето приложение и предвидената целева аудитория. Трябва да имате страхотна маркетингова стратегия като основно изискване за успех.
4. Способността за изпълнение
Опитът да разберете колко ще струва изграждането на приложение е подобен на опит да разберете колко ще струва закупуването на дом. Базовата такса за вида приложение, което искате да създадете, продължава да нараства с добавянето на повече функции. С развитието на мобилните приложения, възможностите на приложението са почти неограничени. В резултат на това цената е неясна; може да варира от няколкостотин долара до няколко милиона.
От решаващо значение е да имате твърдо владеене на принципите на разработка на приложения, както и на функциите, които могат да бъдат добавени, и технологията, която ги поддържа, когато генерирате прогнозата си. Нека видим колко струва изграждането на приложение въз основа на вида компоненти, които съставляват типично мобилно приложение, като се използва цена от $25 за час и $50 за максимална цена на час:
Това е само извадка от някои от най-често срещаните качества, които се събират, за да създават ежедневни мобилни приложения. Разбира се, има и други фактори, които влияят върху сложността и цената на проектиране на приложение.
5. Проектиране и разработка
Обсъдихме няколко фактора, които влияят върху разходите за проектиране на приложение. Въпреки това, кой ще изберете, има голямо влияние върху това колко струва изграждането на приложение.
Въпреки че може да изглежда, че наемането на фрийлансъри и начинаещи е реалистична и рентабилна опция, това може да ви струва повече в дългосрочен план. Въпреки че има много фрийлансъри, тяхното ниво на умения и последователност може да са огромен проблем.
От друга страна, големите фирми с талантливи разработчици таксуват повече от хората на свободна практика. Те представят своите знания и увереност на масата, което е от съществено значение за успешното мобилно приложение. Тези компании са оборудвани да се справят с всички нужди на вашите мобилни приложения. Едновременно с това те могат да получат задълбочено разбиране на идеята на компанията.
В резултат на това наемането на опитна компания за разработка на мобилни приложения ще ви струва повече от други опции, но проектът ще бъде изпълнен навреме и с умения. Научете повече за нашите надеждни услуги за разработка на приложения.
Последни мисли за разходите за разработка на приложения
Clutch анкетира за броя на часовете, необходими за дейности по разработване на мобилни приложения, и открива, че типичната цена за създаване на приложение е $171,450, като разходите варират от под $30 000 до над $700 000. Цената за проектиране на приложение е от решаващо значение, тъй като има пряко въздействие върху целия бизнес.
В тази публикация разгледахме пет важни аспекта на разработването на приложения. Петте области включват бизнес модел, типове приложения, платформа, функционалност и разработка. Вече трябва да сте добре подготвени да разработвате надежден, висококачествен софтуер, като същевременно оставате в рамките на икономическите си граници.