
Днес всяка успешна компания или марка се нуждае от силен маркетингов персонал. Имате професионалист по маркетинг за всяка област – планиране на кампании, телевизионни реклами, печатни реклами, експертен опит на потребителския пазар, проучване на потребителите, връзки с обществеността и т.н.
Но какво да кажем за дигиталния свят? Наистина ли е необходимо моят екип да има дигитален експерт? Не е ли възможно някой от настоящите ми маркетинг мениджъри да извършва някакъв дигитален маркетинг? Наистина ли е толкова трудно? Това са видовете въпроси, които търговецът или фирмата често задават. А решението е просто.
Всичко се дигитализира в наши дни, от документи до процедури, обработка на данни, отчитане, взаимодействие с клиентите и закупуване. Преминаването към дигитални е задължително в наши дни. За марка или корпорация това не е повече лукс, а по-скоро необходимост.
За да изпълнявате тази роля ефективно, ще ви е необходим правилният персонал и ресурси. В резултат на това ще ви е необходим мениджър по дигитален маркетинг или специалист във вашия екип.
Какво е дигитален маркетинг и как работи?
Трябва да присъствате там, където са вашите клиенти като марка или бизнес. Вашите клиенти вече използват различни дигитални платформи като Google, канали в социалните медии, YouTube, мобилни устройства и т.н.
В този нов дигитален свят, дигиталния маркетинг не е нищо повече от маркетинг. Всичко е свързано с достигане до вашите клиенти и персонализиране на взаимодействието ви с тях чрез дигитални медии, за да популяризирате вашата марка или бизнес.
Преминаване към дигитално!
Нека първо дефинираме какво означава да станеш дигитален, преди да решим дали имате нужда от дигитален специалист или мениджър във вашия екип. Преминаването към цифрово е свързано с технологията за някои, но също така и за това как взаимодействаме и комуникираме с клиентите за други.
От друга страна, преминаването към цифрово е комбинация от всичко – наличието на инфраструктура и технология за изграждане на дигитални възможности, присъствие в дигитални канали за свързване и комуникация с клиенти, наличие на стратегия за съдържание, мислене за промяна сред служителите, наличие на ноу-хау(знай-как) за работа с цифрови инструменти и разполагане на ресурс (дигитален експерт) за планиране и изпълнение на дигитални стратегии.
Преминаването към цифрово устройство има далечни последици. Това не е нещо; това е начин на водене на бизнес в днешния свят!
Основни причини да наемете дигитален експерт или мениджър за вашата компания
За да гарантирате, че вашата организация или марка ще бъдат открити в търсачките, изпълнете следните стъпки:
Интернет се използва от повече от половината на населението на света. Те винаги са в търсене на нова информация. Възможно ли е вашият клиент да ви намери в интернет, знае ли за вас и харесва ли това, което знае?
От решаващо значение е марката на компанията да бъде намерена на различни места за търсене в интернет. Въпреки че може да изглежда лесно, има сложни алгоритми и насоки за SEO (оптимизация за търсачки), които трябва да бъдат овладени, за да бъдете на върха на тези резултати от търсенето.
За да сте сигурни, че вашата марка е навсякъде в интернет, ще ви трябва специалист по дигитален маркетинг, който познава света на търсенето и законите на SEO.
За да използвате ефективно социалните мрежи, следвайте тези стъпки:
Днешните социално медийни платформи са страхотен инструмент за свързване, обсъждане и споделяне на информация.
Може да имате присъствие в множество социално медийни мрежи като марка, но имате аудитория или почитател, който не е във вашата целева демографска група. Това не работи.
Наемете специалист по дигитален маркетинг, който може да ви помогне да разработите своя план за социални медии, така че да достигнете до правилната аудитория и да създадете капитал на вашата онлайн марка.
За да имате уебсайт, който е на марката и лесен за актуализиране:
Вашият уебсайт говори много за вашата организация и нейната марка, затова е от решаващо значение за нейния успех.
Съдържанието на вашия уебсайт трябва да се актуализира и обновява редовно, ако искате да се класирате добре в органичното търсене. Например, ако търсите термин или фраза в Google, Bing или друга търсачка и вашият материал се появява в резултатите от търсенето, без да плащате за това, вие се справяте добре с органичното търсене. Главоболие ли е обаче да правите малки промени във вашия уебсайт??
Не се притеснявайте; делегирайте отговорността на вашия дигитален специалист, за да сте сигурни, че уебсайтът на вашата марка е удобен за потребителя, удобен за мобилни устройства и удобен за търсачки.
За да накарате парите си да отидат по-далеч, инвестирайте в правилните медийни канали:
Хората в днешно време консумират много дигитални медии, като Google, Facebook, YouTube, модни уебсайтове и т.н. Но не сте сигурни в кои медии да инвестирате за вашата марка, за да получите най-добра възвръщаемост на инвестицията (Return on Investment).
Не се притеснявайте; вашият дигитален мениджър може да се справи с вашето медийно планиране, като анализира данни и се сътрудничи с медийна агенция, за да определи най-добрите медийни канали, в които да инвестирате.
За да имате най-добрия уебсайт за електронна търговия в света:
Всяка година приходите от електронна търговия се увеличават. За да подобрят продажбите, все по-голям брой фирми се обръщат към електронната търговия. Създаването на удобен за потребителя, удобен за мобилни устройства и удобен за търсене сайт за електронна търговия, от друга страна, не е лесна задача.
За да създадете най-добрия в класа си уебсайт за електронна търговия, изберете дигитален професионалист, който познава сектора за онлайн покупки.
За да изчислите възвръщаемостта на вашата маркетингова инвестиция, направете следното:
Влагате пари в множество дигитални платформи, но нямате представа колко успешни са вашите инвестиции.
Вашият мениджър по дигитален маркетинг ще установи и наблюдава KPI (ключови показатели за ефективност) за всеки канал. Той или тя ще изгради цифрово табло, което показва резултатите от дигиталната инвестиция и поддържа вас и другите заинтересовани страни в течение. В резултат на това можете да оцените ефективността на дигиталната кампания.
След това можете да използвате данните, за да проектирате бъдещия си маркетингов план и да получите ясна картина за това къде се намират вашата марка и бизнес в момента.
Има още няколко предимства от това да имате дигитален специалист или мениджър в персонала си. Дигиталният свят се ускорява с тревожна скорост. Дигиталният пробив промени начина, по който бизнесът се управлява днес и продължава да го прави.
Ще ви трябва дигитален специалист, който е в крак с най-новите дигитални тенденции, както и някой, който е креативен и ентусиазиран по отношение на всичко дигитално. Дигитален мениджър може да включи дигиталната стратегия на марка или компания в цялостния си маркетингов план. Лицето има опит и усет да работи с различни дигитални фирми, за да произвежда най-добрите в своя клас дигитални активи.
Вашият дигитален специалист може да ви предостави подходящата структура, инструменти и процедури за разработване на успешна дигитална стратегия за вашия бизнес през този период на несравнимо темпо на дигитална трансформация.
Повечето фирми са осъзнали стойността на персонала дигитален специалист. Те изграждат тяхната дигитална стратегия за бъдещето. Вашите съперници ще го направят, преди да го осъзнаете, така че ако не искате да изоставате, наемете дигитален специалист или дигитален маркетинг мениджър за вашия екип още сега!