
Всеки уебсайт, независимо дали е търговски уебсайт, сайт за електронна търговия, списък с директории или дори блог, дава предимство на потребителското изживяване. Ако искате да подобрите потребителското изживяване на вашия WordPress сайт, тази статия ще ви помогне.
Оптимизация на WordPress: Подобряване на потребителското изживяване
WordPress е безплатна, много гъвкава платформа, която ви позволява да създавате уебсайтове в най-основната им форма. Можете да ангажирате разработчик на WordPress да проектира персонализирани плъгини, теми и модули за подобряване на функционалността на уебсайта. Това също означава, че можете да правите промени в уебсайта си, за да подобрите потребителското изживяване. След това нека разгледаме елементите, които влияят върху потребителското изживяване на вашия уебсайт.
Фактори, които влияят върху потребителското изживяване на вашия уебсайт
Когато става въпрос за потребителското изживяване на уебсайта, има две основни неща, които трябва да имате предвид:
1. Технически фактори: Техническите фактори оказват влияние върху ефективността на вашия уебсайт. Ако вашият уебсайт е представление, технологичните аспекти са задкулисният екип.
2. Елементи на дизайна: Както подсказва името, дизайнерските фактори са видими отпред и са актьорите, които ангажират публиката. Така че нека разгледаме по-отблизо всеки един от тях.
Технически аспекти на потребителското изживяване на вашия WordPress уебсайт
Оптимизацията на WordPress се влияе от различни технически фактори.
Време за зареждане на уебсайта
Един от най-важните аспекти на потребителското изживяване на уебсайта е неговата скорост. Имайте предвид следните фактори, докато оптимизирате ефективността на вашия уебсайт:
WordPress хостинг: споделен срещу управляван
На един сървър споделеният хостинг предполага, че ресурсите на вашия уебсайт се споделят с тези на други уебсайтове. Единственото предимство на споделения хостинг е спестяването на разходи.
Управляваният хостинг на WordPress, от друга страна, е съвкупност от услуги, подобрения на производителността и друга добавена стойност. Безспорно е по-скъп от споделения хостинг, но предимствата далеч надхвърлят разходите. Нека да разгледаме някои от предимствата:
- По-бързи уебсайтове: Всяка конфигурация е конкретно оптимизирана за платформата WordPress, което минимизира времето за зареждане на уебсайта.
- Поддържа архива на вашия уебсайт актуален: Автоматични актуализации и архиви са включени в управлявания хостинг на WordPress, което гарантира, че уебсайтът ви е винаги актуален.
- Подобрена сигурност: Подсилва сигурността на вашия уебсайт на WordPress, използвайки специфични за WordPress правила и функции за сигурност. Той защитава вашия уебсайт от външни опасности с защитни стени, укрепване при влизане в системата и проверки за вируси.
- Кеширане на ниво сървър: Предлага се с вградено кеширане на ниво сървър, което подобрява скоростта.
Управляваният хостинг на WordPress осигурява сцениране, което несъмнено е една от най-полезните функции. С две изключения, възможностите за сцениране ви позволяват да създадете перфектен клонинг на текущия си уебсайт:
- Не е достъпен за широката публика.
- Всички промени, направени в уебсайта за провеждане, нямат влияние върху сайта на живо.
Без да повредите уебсайта си на живо, можете да експериментирате с нови теми, плъгини, кодови фрагменти и други модификации за разработка.
Използване на мрежа за доставка на съдържание (CDN)
Мрежата за доставка на съдържание (CDN) е географски разпръсната мрежа от компютри, които си сътрудничат, за да доставят бързо интернет съдържание. CDN дава възможност за бързо разпространение на материали като HTML страници, javascript файлове, таблици със стилове, снимки и видеоклипове, които са необходими за зареждане на съдържание.
CDN използва кеширане, за да създаде дубликат на вашия уебсайт, който се съхранява на сървъри по целия свят. Така че, ако някой осъществи достъп до уебсайт, разположен на американски сървър от Индонезия, той или тя ще може да види кешираната версия на страницата, записана на най-близкия сървър, който може да е в Сингапур или Хонконг, в зависимост от доставчика на CDN услуги мрежа.
Има много доставчици на CDN услуги. Някои от основните доставчици са Cloudflare, Amazon Cloudfront, Google, Akamai и други.
И така, външните елементи, които влияят върху цялостната производителност на уебсайта и потребителското изживяване, са двата изброени по-горе. Сега нека разгледаме някои вътрешни аспекти, които може да използвате във ваша полза.
Управление на плъгини и теми
Управлението на WordPress теми и плъгини помага за подобряване на потребителското изживяване.
Достъпни са стотици хиляди от тях. Въпреки това, разумното решение е да се използват тези, които помагат за подобряване на здравето на нашия уебсайт.
Използване на висококачествени теми и плъгини като първа стъпка
Когато става въпрос за теми и плъгини, качеството превъзхожда количеството, когато става въпрос за производителност на уебсайта. Отне много време и усилия за намиране на добре кодирани теми и висококачествени плъгини. Много теми обещават да бъдат „SEO оптимизирани“ или „отзивчиви“, но нито една от тях не отговаря на твърденията си. По същия начин някои плъгини са тежки, което означава, че се нуждаят от повече файлове, за да работят, отколкото обикновено, което води до намаляване на скоростта на уебсайта.
Поддържане на най-новите версии на теми и плъгини
Когато влезете в таблото си за управление на WordPress, ще получите известия, че вашата тема или плъгини трябва да бъдат актуализирани. Това се дължи на факта, че те гарантират съвместимост с вашата версия на WordPress. Тези надстройки също имат за цел да поправят някои от грешките и пропуските в сигурността в предишната версия.
Премахнете всички теми или плъгини, които вече не се използват.
Неизползваните теми и плъгини заемат място на сървъра, където се хоства вашият уебсайт, което води до намаляване на скоростта. В резултат на това най-добрият вариант е да изтриете всички деактивирани плъгини и теми, които вече няма да използвате.
Въпреки това, преди да ги изтриете, създайте резервно копие на уебсайта си, така че ако нещо се обърка, няма да ви се налага да харчите време и пари за възстановяването му от самото начало.
Компресиране и минимизиране на файловете на вашия уебсайт
Минимизирането на Javascript и CSS може да направи уебсайта ви зареден по-бързо.
Практиката за минимизиране на кода на вашия уебсайт го прави по-ефективен. Той премахва всякакви външни материали от кода, позволявайки на уебсайта ви да се зарежда по-бързо.
Минимизирането включва премахване на интервали и други знаци, които са направили кода да изглежда по-четлив при първоначалното му създаване.
Повишаване на ефективността на медийните файлове
Намаляването на размера на вашите изображения може да помогне на уебсайта ви да се зарежда по-бързо.
Изображенията биха били в горната част на списъка, ако разгледате причините за ниската скорост на вашия уебсайт. Това се дължи на факта, че висококачествените снимки са по-големи по размер, което изисква повече сървърно пространство и честотна лента.
Така че, ако искате да увеличите скоростта и потребителското изживяване на вашия уебсайт, трябва да помислите за оптимизиране на изображението. Това е метод за намаляване на размера на картината, без да се компрометира нейното качество. Може да поискате графичният ви дизайнер да използва вградения инструмент на Photoshop, „Save for Web“, който подпомага оптимизирането на качеството на картината, особено за уебсайтове. Ако го правите сами и нямате Photoshop, можете да използвате безплатни онлайн инструменти като TinyPNG или WordPress плъгин, наречен ShortPixel Image Optimizer.
Организиране на вашата медийна колекция
Изтритите снимки заемат по-малко място на сървъра.
Видяхме как деинсталирането на ненужни теми и плъгини заема много място и забавя скоростта в секциите за управление на теми и плъгини. По същия начин неизползваните или по-ранни версии на снимки или други медийни активи, които вече не са необходими, трябва да бъдат изтрити. Въпреки това, ако вашата библиотека има стотици файлове, това е отнемаща време работа. За щастие Media Library Cleaner е плъгин, който автоматично открива и изтрива ненужни медийни файлове.
В резултат на това ще спестите много място и ще забележите увеличение на скоростта на вашия уебсайт.
Фактори, влияещи върху UX на вашия WordPress уебсайт
Визуален дизайн за подобряване на потребителското изживяване на вашия WordPress уебсайт
Всички визуални компоненти, като оформлението, цветовете, шрифта и визуалната йерархия, се считат за съображения за проектиране. Човешката психология или начина, по който предпочитаме да тълкуваме и усвояваме информация, оказва голямо влияние върху нея. Гещалт принципите са най-известните психологически концепции във визуалния дизайн. В нашия блог за визуален дизайн имаме добра дискусия относно принципите на гещалта.
Това са променливите, които трябва да имате предвид, докато подобрявате потребителското изживяване на вашия уебсайт от гледна точка на дизайна.
1. Призив за действие, който е ясно разпознаваем
Значението на призивите за действие в потребителското изживяване не може да бъде надценено.
CTA или бутоните с призив за действие са важни части от материала. Повечето CTA не изглежда да конвертират, защото са или разположени, или проектирани неправилно, не са достатъчно убедителни или са твърде жаргони. Нещо повече, кое е още по-лошо? Изобщо няма CTA. Това не е просто лош маркетинг; това също е ужасно потребителско изживяване.
Бутонът CTA трябва да бъде подходящо проектиран и подравнен с цялостното оформление на текста. Успешният CTA UX се състои от основен дизайн, правилно използване на празно пространство и различен цвят.
Разгледайте началната страница на една от най-известните CX фирми, Survey2Connect. Основният CTA, „Започнете безплатна пробна версия“, ще се откроява сред другите CTA, като например Заявка за демонстрация и чат с нас.
2. Типография и визуална йерархия
Използването на типография във визуалния дизайн е от решаващо значение.
Типографията е изкуството да избираш шрифт, докато визуалната йерархия е изкуството да подреждаш и използваш правилния шрифт, размер на знаците и разстояние.
Най-важните части, които съставляват типографската йерархия, са както следва:
Тип шрифт
Когато става въпрос за избор на шрифт, има предимно два типа, които често се използват. Има два вида серифни шрифтове: серифни и без засечки. Хората са свикнали да четат статии със серифни шрифтове, така че ще ги намерите на повечето новинарски уебсайтове. Съвременните уебсайтове използват шрифтове без засечки, защото са по-лесни за четене на по-малки дисплеи. Повечето блогове използват шрифтове без засечки.
Можете също да опитате да смесвате и съпоставяте различни шрифтове със засечки и без засечки. Някои от най-добрите уебсайтове за получаване на идеи за следващия си проект са Fontjoy, Font Pair и Typ.io.
Размер на шрифта
Също толкова важно е да изберете размера на шрифта, както и да изберете шрифта. Размерът на шрифта не трябва да е твърде малък, за да се чете на мобилно устройство, нито трябва да е твърде голям, за да се препълва. Започнете с 16 пункта за основния текст и увеличете до 32 пункта за различните заглавията.
Подравняване
Изисква се последователно подравняване. Поддържайте съдържанието на абзаца подравнено вляво. За заглавки и подзаглавия, цитати и надписи на картини използвайте центрирано подравняване.
Проследяване, кернинг и водене
Пропастта между редовете се нарича водеща. Всеки документ ще се нуждае от уникален подход, но следните са някои полезни насоки:
- Може да са необходими допълнителни водещи за дълги редове текст.
- Необходими са повече водещи за удебелен шрифт или шрифт без засечки.
- Наборът с изключително малки размери, като 8 pt или по-малък, може да се нуждае от допълнителни водещи.
Тъй като водещото влияе върху плътността на вашата страница, ако изглежда, че е твърде тъмна, помислете за увеличаване на водещата.
Разстоянието между всяка буква в една дума е известна като кернинг. Проследяването, от друга страна, се отнася до равномерното разстояние между буквите в даден блок от текст.
3. Контраст и цвят
При визуалния дизайн цветът и контрастът са важни.
Цветовете са една от най-важните части на визуалния дизайн, тъй като карат потребителите да генерират благоприятни или отрицателни впечатления за вашата марка веднага. Една добре обмислена цветова палитра може да промени дизайна от „отличен“ до „удивителен“, но посредствена или лоша цветова палитра може да отклони вниманието от цялостното изживяване на потребителя и дори да направи невъзможно за тях да използват уебсайт или приложение.
Потребителите интерпретират съобщението, предоставено от цветовете субективно, в зависимост от обстоятелствата. Синьото, използвано като основен цвят в съвременен минималистичен дизайн, ще се чувства значително по-различно от синьото, използвано като акцентен цвят в по-сложен, корпоративен дизайн.
В резултат на това, докато създавате цветова палитра на марката, трябва да вземете предвид стойностите на марката и как промяната на техния нюанс, наситеност и яркост им се отразява.
Цветът и контрастът имат същото въздействие. Това е просто разликата между преден план и фон и също така привлича вниманието на потребителя веднага. Контрастът може да бъде намерен на различни места във вашия уебсайт, като например цвят или текстура на фона, дизайна на вашия бутон с призив за действие, използването на основни и акцентиращи цветове и т.н. Той е неоткриваем, когато се прави правилно.
4. Финалният щрих: Бяло пространство
Пространството около и между елементите от дизайна на вашата страница е известен като бяло пространство. Бялото пространство се използва широко в повечето съвременни уебсайтове, за да се фокусира вниманието на потребителя върху основното съобщение/съдържание, като същевременно се намалява когнитивната тежест. Когато даден уебсайт съдържа твърде много компоненти или използва странни цветове на фона, потребителят се разсейва и целта на съобщението или съдържанието се губи.
Плъгини, които ще ви помогнат да подобрите потребителското си изживяване
Страхотната скорост на уебсайта води до страхотно потребителско изживяване и следните плъгини могат да ви помогнат да оптимизирате вашия WordPress сайт за максимална производителност:
Hotjar
Hotjar е инструмент за анализ на потребителското изживяване, който съчетава количествени и качествени данни, за да предостави „обща картина“ на потребителското изживяване на уебсайта. Той предоставя полезна информация на UX специалистите чрез набор от подходи, включително топлинни карти, сесии за запис на потребители, анкети и проучвания.
Функцията за запис в Hotjar улавя редица потребителски събития, включително при промяна на HTML, докато потребителят е на страница, движения на мишката, щраквания на мишката, движения за превъртане и натискане на клавиши при въвеждане на формуляри в белия списък. Взаимодействията се съхраняват в база данни с времеви печат, така че всяка сесия може да бъде възпроизведена по-късно.
Други популярни еквиваленти на Hotjar са Inspectlet, CrazyEgg и LuckyOrange.
Център за използваемост
Usability Hub е изчерпателна платформа за тестване на използваемостта, която ви позволява да тествате логото, началната страница, продуктовата страница, целевата страница или всяко друго маркетингово съдържание на вашия уебсайт с тестери.
Той разполага с единствена по рода си идея за 5-секунден тест. Тестерите получиха пет секунди да погледнат екрана, преди да отговорят на въпроси за това, което наблюдават. Ще видите всички коментари, както и облак от думи, който идентифицира често срещани фрази, използвани за описване на първоначалните впечатления.
Включени са тестване за разделяне на аудиторията, анализ на фуниите, насочване към устройства и други възможности. UsabilityHub предлага безплатна, ограничена опция, както и разнообразие от опции за ценообразуване.
WP Super Cache е плъгин за кеширане за WordPress.
WP Super Cache е плъгин за кеширане за WordPress, който подобрява производителността.
Кеширането може да изглежда сложен процес, но наистина е доста лесно да се приложи на WordPress сайт. Можете да постигнете това с различни плъгини. WP Super Cache е най-популярният плъгин за кеширане; той е напълно безплатен и много лесен за настройка.
WP Super Cache може значително да подобри потребителското изживяване на вашия WordPress уебсайт, като кешира страниците ви и ги кара да се зареждат по-бързо. Този плъгин също така улеснява интегрирането на мрежа за доставка на съдържание (CDN).
Виртуални частни сървъри, специални сървъри и споделен хостинг се поддържат от WP Super Cache. Той също така ще минимизира вашия Javascript и CSS код, премахвайки коментари, бели пространства и други неща, които не влияят непременно на функционирането на кода, тъй като използва HTTP компресия, за да съкрати вашите страници.
WP оптимизация
WP Optimize е плъгин за WordPress, който ви помага да оптимизирате вашия сайт.
WP Optimize ви помага да изчистите базите данни на вашия уебсайт. Оптимизацията на бази данни ги преструктурира, за да спестят място и да подобри ефективността. Ние препоръчваме използването на плъгин като WP optimize, за да премахнете ненужните бази данни и да поправите/оптимизирате останалите, тъй като това е доста сложно.
WP Optimize също помага за оптимизирането на изображенията, както и за минимизирането на Javascript и CSS. В резултат на това WP Optimize без съмнение е един от най-големите налични плъгини за оптимизация на WordPress.
Elementor
Elementor е плъгин и помощна програма за изграждане на уебсайтове на живо на WordPress.
Elementor е плъгин за създаване на уебсайтове за плъзгане и пускане, който предлага много опции за персонализиране и много джаджи, за да направите вашия уебсайт по-интересен. Това е фантастичен плъгин за хора, които не знаят как да кодират или използват CSS, за да създават зашеметяващи уебсайтове.
Elementor ви дава подробен контрол върху вашия уебсайт, което ви позволява да го настроите фино. Можете да използвате динамични тагове, за да създадете отзивчив уебсайт и да имате пълен контрол върху дизайна. Най-хубавото нещо на Еlementor е, че е много удобен за потребителя и всеки може да създаде по-добре изглеждащ уебсайт за броени часове.
По отношение на джаджи, шаблони и персонализиран CSS код, той има какво да предложи.
SEO от Yoast
Yoast SEO е плъгин за WordPress, който оптимизира и подобрява потребителското изживяване.
Yoast SEO помага за оптимизирането на съдържанието на вашия уебсайт, като ви позволява да оцените степента му на SEO релевантност и четливост.
Съдържанието на вашия уебсайт на WordPress е също толкова важно, колкото и техническите аспекти. Yoast SEO ви помага да пишете съдържание с фокусирана ключова дума. Това означава, че е по-вероятно да създавате материал, който е по-концентриран и единствен по рода си. Резултатът за четливост на Flesch, както и използването на пасивен залог и дълги изречения, може да ви помогнат да определите четливостта на вашия текст.
Ако материалът ви прилича на статия от изследователска статия, повечето потребители биха избегнали уебсайта ви и това също е симптом на лошо потребителско изживяване.
Drifting Chat
Chat by Drift е плъгин за чат на живо за WordPress, който ви позволява да взаимодействате с вашите посетители.
Вашият WordPress уебсайт е нещо повече от просто уебсайт; това е и вашият основен маркетингов инструмент. Маркетингът вече е двупосочна магистрала, а не еднопосочна улица. Това означава, че вие не само достигате до своите потребители, но и те достигат до вас.
Имайки това предвид, трябва да изберете платформа, която ви позволява да слушате и да се свързвате с вашите потребители. Този проблем се решава с помощта на чатботове на живо. Можете да общувате с човека, след като изслушате какво има да каже.
Chat by Drift е един такъв плъгин, който ви позволява да си осигурявате приходи от вашия WordPress уебсайт, като използвате чатбот. Drift има флуидна динамика, изобилие от полезни опции и разнообразие от пакети, като се започне с безплатно издание на WordPress. Силата на Drift, освен стандартните му задължения, е неговата приятелска интелигентност. Може да започне сесия за чат на живо за посетители, които извършват определени дейности, и може да ги насочи към подходящия представител, ако има много.
Проверка за счупени връзки
Broken Link Checker е плъгин за WordPress, който проверява за счупени връзки.
Помислете за това как сте на приятно пътуване по магистрала, когато стигнете до контролно-пропускателен пункт, който ви информира, че сте стигнали до задънена улица. Това напълно ще намали удоволствието. Когато потребител се забавлява, докато навигира във вашия уебсайт и срещне страница, на която пише „404 грешка“, това е подобна ситуация. Това ще накара потребителя незабавно да премине към друг уебсайт или да се опита да се върне към началната страница. За да предотвратите това, уверете се, че уебсайтът ви няма неработещи връзки и ги поправете. За това може да се използва плъгин за проверка на счупени връзки. Той има редица полезни характеристики, включително:
- Всички връзки във вашите публикации, страници, коментари, блогове и персонализирани полета се наблюдават.
- Откриване на неработещи връзки, липсващи изображения и пренасочвания
- Търсачките нямат право да следват неработещи връзки.
Без да се налага ръчно да актуализирате всяка статия, можете да редактирате връзките направо от страницата с плъгини.
Неработещите връзки също са отрицателен фактор за класиране в SEO и трябва да бъдат разгледани.
Заключение
Потребителското изживяване на уебсайт е конвергенция на няколко технологични променливи, не само на неговата естетическа привлекателност. И ако имате уебсайт на WordPress, трябва да вземете предвид всички тези неща, за да осигурите добро изживяване на посетителите си.
Небрежността или невежеството в някой от гореспоменатите елементи ще доведе до лошо потребителско изживяване и ако хората не обичат уебсайта ви, той няма да може да се класира по-високо в резултатите от търсенето, което ще доведе до загуба на вашата компания. В резултат на това е добра идея да работите с вашия разработчик, за да оптимизирате вашия WordPress сайт за по-добро потребителско изживяване.